بوتفلیقه به تاریخ پیوسته است

بوتفلیقه به تاریخ پیوسته است

در حالی كه مردم الجزایر روز گذشته نیز اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در مراكز شهرها و پایتخت این كشور كردند، یكی از رهبران حزب جبهه آزادی بخش ملی گفت: «بوتفلیقه به تاریخ پیوسته است».
 الجزایر از سه هفته پیش شاهد تظاهراتی اعتراضی نسبت به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور این كشور است.
هرچند وی طی دو مرحله عقب‌نشینی اعلام كرد دیگر نامزد نخواهد شد و برای سامان دادن به اوضاع كشور حاضر است كنفرانسی تشكیل داده و یك قانون اساسی جدید تدوین شود، اما اینها هنوز مردم را قانع نكرده است.
به گزارش ایسنا، حسین خلدون، از رهبران حزب جبهه آزادیبخش ملی حاكم در الجزایر معتقد است: عبدالعزیز بوتفلیقه به تاریخ پیوسته است و حزب باید به آینده نگریسته و در صف معترضان قرار بگیرد. حزب حاكم الجزایر اكثریت را در همه شوراهای مردم از جمله پارلمان و شوراهای شهرداری در اختیار دارد. پیشتر تعدادی از مقامات حزب حاكم به اعتراضات مردم پیوسته بودند.
 حقوقدانان این كشور نیز اعلام كردند حاضر به تایید نتایج انتخابات آینده نخواهند بود.
فعالان الجزایر همچنان در شبكه‌های مجازی خواستار برگزاری اعتراضات جدید برای تغییرات اساسی در كشور هستند. روز پنجشنبه نیز تظاهرات گسترده‌ای در الجزایر برگزار شد كه معلولان و برخی قضات نیز در آن حضور یافتند.  این تظاهرات در حالی برگزار شد كه نورالدین بدوی، نخست‌وزیر جدید الجزایر از مخالفان خواست مذاكره را بپذیرند.  مخالفان هنوز این درخواست را نپذیرفته‌اند. بوتفلیقه اخیرا از شركت در دور پنجم انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد و اعلام كرد مذاكرات ملی در این كشور برگزار خواهد شد. وی گفت به‌زودی دولتی متشكل از جوانان تشكیل می‌دهد كه برای دوره كوتاهی قدرت را در دست داشته باشد. عبدالعزیز بوتفلیقه از 20 سال پیش زمام امور را در الجزایر به دست دارد. او اخیرا به دلیل ناتوانی و بیماری قادر به انجام كارهای خود نیست و با ویلچر رفت‌وآمد می‌کند. تمایل او برای شركت در انتخابات آینده، خشم و اعتراض گسترده‌ای را در این كشور به راه انداخت.