شرایط خاص در روزگار بی قراری!

شرایط خاص در روزگار بی قراری!

ادامه از صفحه 5
120 بازیگر و 70 مکان فیلمبرداری
دوستی یعنی رفاقت، نزدیكی، محبت، عشق و ... اما اگر همین دوستی به خاطر ماجراهایی به هم بخورد، مسلما به شكل‌گیری اتفاقاتی منجر می‌شود. همین سوژه مجموعه سریال دنگ و فنگ روزگار شده كه به تهیه‌كنندگی امیرحسین طالبی‌كاشانی و كارگردانی جواد مزدآبادی آماده پخش شده است.
نقش این دو دوست را محمد نادری و سیروس گرجستانی بازی می‌كنند كه طی شراكتی دچار مشكلاتی می‌شوند كه ناچار هستند طی سال‌ها این مشكلات را پنهان كنند. همین مساله باعث رقم خوردن اتفاقات مختلف طنز در این سریال می‌شود. البته به گفته تهیه‌كننده سریال جنس طنز این سریال با دیگر طنزها متفاوت است و بیشتر طنز موقعیت است تا بتواند از این طریق نگاه مخاطب را جلب كند.
در كنار این دو بازیگر، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، محمد فیلی، غلامرضا نیكخواه، امیر غفارمنش، ساعد هدایتی، شیرین آقارضا كاشی، پانته‌آ مهدی‌نیا، سینا رازانی، زهرا داوود‌نژاد، مهری آل‌آقا، مریم شاه‌ولی، مینا نوروزی، ساقی زینتی، بیتا خردمند، عباس محبوب، طاهر علایی، فریده دریامج، ژیار محمدزاده، ساره صحرایی، ستاره صحرایی و ... بازی می‌كنند.
یكی از ویژگی‌های این مجموعه تلویزیونی، تصویربرداری در 70 مکان فیلمبرداری است و همین تعدد مکان‌ها یكی از عوامل جذابیت سریال دنگ و فنگ روزگار است و گروه در قسمت‌های مختلف تهران
 شهر ری، احمدآباد مستوفی و ... ضبط را انجام دادند. البته تعدد لوكیشن‌ها كار تولید را با سختی‌هایی همراه می‌كند، اما تهیه‌كننده تلاش كرده این سختی را به جان بخرد تا بتواند یك مجموعه طنز دیدنی را روانه آنتن كند و مردم هم از تماشای آن لذت ببرند. طراح و سرپرست فیلمنامه حسن وارسته و امیر شاداب هم در نگارش به او كمك كرده است.
به گفته جواد مزدآبادی كارگـــــــــــردان
دنگ و فنگ روزگار كار متفاوت و خوبی است. در این مجموعه 120 بازیگر بازی می‌كنند. بالای 80 درصد سكانس‌های این سریال شلوغ هستند و در هر صحنه هشت تا ده نفر حضور دارند و همین به جذابیت‌های سریال اضافه كرده است. هدف این كارگردان از ساخت این مجموعه این بود كه با توجه به این‌كه مردم در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی‌برند، بهتر است با تماشای یك سریال طنز بخندند و به لحاظ روحی شارژ شوند.
قالب طنز سریال دنگ و فنگ روزگار، موقعیت است. ضمن این‌كه دیگر طنزها هم در این سریال دیده می‌شود؛ همچون طنز كلامی، فانتزی و ... سه سال نگارش این سریال زمان برده و چندین بار بازنویسی شده است. به گفته امیرحسین طالبی كاشانی تهیه‌كننده، تقریبا تهیه‌كنندگان از ساخت سریال‌های طنز فراری هستند و ترجیح می‌دهند كارهای درام و اجتماعی انجام دهند. اما او در طول این سال‌ها به‌غیر از دستپخت،همیشه طنز كار كرده است. همچون جنگ 77، زیر آسمان شهر و ... هدف مجموعه دنگ و فنگ روزگار، شاد كردن دل مردم است، زیرا به گفته
تهیه كننده وظیفه سازندگان آثار نمایشی این است كه لبخند را به لب مردم بیاوریم.
محمد نادری هم درباره شخصیت بازی‌اش توضیح داد نقش اردشیر در این سریال ویژگی‌های خاصی دارد به همین دلیل بازی كرده است. به گفته او بلاهای مختلفی سر این شخصیت می‌آید كه غیرمعمول است سر یك نفر این همه اتفاق بیفتد، ولی در مجموع شخصیت دوست داشتنی است. این بازیگر اظهار امیدواری كرد مردم این سریال را دوست داشته باشند.
در این سریال بیژن بنفشه‌خواه نقش فیروز را بازی می‌كند. در واقع او به خاطر حضور تهیه‌كننده و كارگردان بدون خواندن فیلمنامه، بازی در این سریال را پذیرفت. فیروز در این سریال یك شخصیت دورو است كه شیشه خرده زیاد دارد و مرتب هم با باجناقش كل‌كل می‌كند.