كی‌روش، شاكی از تاج!

تلاش فدراسیون فوتبال برای پرداخت طلب كارلوس

كی‌روش، شاكی از تاج!

فدراسیون فوتبال ایران مبلغ900 هزار دلار به كارلوس كی‌روش، سرمربی سابق تیم‌ملی بدهكار است. مهدی تاج رئیس فدراسیون گویا به این مربی قول داده بود بلافاصله بعد از پایان همكاری طلب این مربی را پرداخت كند. كی‌روش از پیش از جام جهانی روسیه تا پایان همكاری‌اش دستمزد خود را دریافت نكرد و توقع داشت فدراسیون به محض پایان همكاری پولش را بپردازد. در نهایت وقتی فدراسیون چنین كاری نكرد كی‌روش تصمیم گرفت تا از طریق وكیل خود برای شكایت از ایران اقدام كند.
مهدی تاج در سفری كه به مالزی داشت با خانم افخم سفیر ایران در این كشور دیدار و گفت‌وگو داشت. بحث اصلی هم درباره دریافت طلب فدراسیون فوتبال ایران از كنفدراسیون فوتبال آسیا بود. afc 900 هزار دلار به ایران بدهكار است و تاج در تلاش بود تا بتواند مجوز انتقال پول را به‌طور مستقیم از حساب كنفدراسیون به حساب كارلوس بگیرد. منتهی با توجه به قوانین جدید، از این پس نه فیفا و نه كنفدراسیون فوتبال آسیا حق ندارند چنین اقداماتی كنند و باید پول را مستقیما به حساب فدراسیون‌ها واریز كنند. 

این قانون جدید باعث شد تا تیر فدراسیون و تاج به سنگ بخورد. به همین خاطر تاج سریعا سراغ سفیر ایران در مالزی رفت تا بتواند از طریق آنها 900 هزار دلار را بگیرد. خانم افخم در دیدار با تاج قول داد تا بتوانند زمینه را برای ترانسفر پول مهیا سازند. اما این تاخیر باعث شده تا كارلوس كی روش به شدت دلخور شود. دیروز یك منبع آگاه در فدراسیون فوتبال فاش كرد كارلوس كی روش از مهدی تاج به‌شدت شاكی است و قصد دارد  مصرانه  و با جدیت تمام شكایت خود را علیه فدراسیون فوتبال پیگیری كند. این منبع خبری فاش كرد كارلوس در ایمیلی به تاج این مساله را به او منتقل كرده است. ظاهرا در صحبت‌های پایانی بین تاج و كی‌روش رئیس فدراسیون قول داده بود در زمانی مشخص پول او را بپردازد. با توجه به پروسه‌ای كه برای انتقال پول طی خواهد شد، كی‌روش قصد دارد از طریق فیفا اقدام كند. 
به هر حال با توجه به تحریم‌های بانكی بعید به نظر می‌رسد پول ایران از كنفدراسیون حالا حالاها به دستشان برسد و كی‌روش هم ترجیح داده تا از طریق قانونی عمل كند.