جواب كوبنده نماینده مسلمان آمریكا به ترامپ

جواب كوبنده نماینده مسلمان آمریكا به ترامپ

ایلهان عمر، اولین زن مسلمان در كنگره آمریكا كه طی چند روز گذشته با تمسخر از سوی ترامپ و حتی تهدید از سوی طرفداران رئیس‌جمهور آمریكا رو‌به‌رو شده بود، جواب قاطع و محكمی داد. به گزارش ایسنا، ایلهان عمر بعد از اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا در پیامی در توییتر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) را به عربی نوشت: «رَبّ اغْفِرْ لِقَوْمِی فَاِنّهُم لاَ یعْلَمُونَ». این حدیث به معنای «خداوندا؛ مردم من را بیامرز، زیرا كه آنها نمی‌دانند» است.
این واكنش ایلهان پس از آن صورت گرفت كه ترامپ، عمر را در برابر جمهوریخواهان یهودی به باد تمسخر گرفته بود. رئیس‌جمهور آمریكا در اظهاراتی كنایه‌آمیز ابتدا گفت: از ایلهان عمر به خاطر حمایتش از اسرائیل تشكر ویژه دارم. اما سپس ادامه داد: آه یادم رفت. او اسرائیل را دوست ندارد. همزمان با این اظهارات، چند روز پیش نیز پاتریك كارلینئو به اتهام انجام مكالمه تلفنی تهدید‌آمیز با دفتر ایلهان عمر بازداشت شد.
بر‌اساس اعلام اف‌بی‌آی، كارلینئو به یكی از اعضای دفتر این نماینده دموكرات اعلام كرد: تو برای یك مسلمان كار می‌كنی؟ برای چه برای او كار می‌كنی؟ او یك تروریست لعنتی است. من یك گلوله در جمجمه او فرو خواهم كرد! بر اساس تحقیقات اف.بی‌.آی كارلینئو خود را به عنوان یك میهن‌پرست اعلام كرده است كه رئیس‌جمهور را دوست داشته و از مسلمانان رادیكال در دولت آمریكا متنفر است.