استعفا و درگیری در ادامه ناآرامی‌های لیبی

استعفا و درگیری در ادامه ناآرامی‌های لیبی

همزمان با ادامه درگیری‌ها میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای خلیفه حفتر در اطراف طرابلس پایتخت لیبی، علی القطرانی، معاون فایز السراج رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی در حمایت از خلیفه حفتر استعفا کرد. به گزارش روزنامه القدس العربی، القطرانی دلیل استعفای خود را استبداد رای فایز السراج در تصمیم‌گیری‌های سیاسی عنوان كرد.
وی با قدردانی از خلیفه حفتر و تحسین پیشروی نیروهای وی تاكید كرد كه حفتر به زودی پایتخت را از شر تروریست‌ها و شبه‌نظامیان مسلح نجات می‌دهد. معاون سابق فایز السراج افزود: رفتار السراج لیبی را به سمت تجزیه و اختلافات قومی و سیاسی می‌برد.
همزمان با تحولات عرصه سیاسی، در عرصه میدانی هم درگیری‌ها در اطراف پایتخت وارد روز پنجم خود شده است. در همین راستا، منابع لیبیایی گزارش دادند كه جنگنده بمب‌افكن‌های نیروی هوایی وابسته به دولت وفاق ملی، پایگاه هوایی الوطیه (تحت تسلط نیروهای حفتر) در جنوب غرب طرابلس را بمباران كردند. این پایگاه هوایی تنها پایگاهی است كه نیروهای حفتر در غرب لیبی بر آن سیطره دارند. به دنبال این حملات، اسكای نیوز به نقل از منابع خود گزارش داد كه ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر از فرودگاه طرابلس عقب‌نشینی كرد. منابع اعلام كردند كه نیروهای وابسته به دولت وفاق لیبی این فرودگاه را تحت كنترل خود درآورده‌اند.