جای خالی آموزش تاب‌آوری اجتماعی در مقابله با حوادث

جای خالی آموزش تاب‌آوری اجتماعی در مقابله با حوادث

رئیس انجمن مددكاری اجتماعی ایران با تاكید بر اهمیت آموزش تاب‌آوری اجتماعی گفت: مددكاران اجتماعی چند وظیفه دارند كه یكی از آنها آموزش مهارت تاب‌آوری است تا مردم دچار مشكلات نشوند.
 به گزارش ایرنا، حسن موسوی چلك دیروز در دومین كنگره بین‌المللی و سی و چهارمین همایش ملی مددكاری اجتماعی با موضوع مددكاری اجتماعی و تاب‌آوری اجتماعی افزود: تاب‌آوری اجتماعی می‌تواند كمك كند مشــــــكلات اجتماعی و جرایم در كشور كاهش یابد و اعتراضات كم شود.
وی ادامه داد: تاب‌آوری اجتماعی موجب می‌شود در بحران مدیریت بهتری را داشته باشیم. منظور از تاب‌آوری سوختن و ساختن نیست، بلكه تاب‌آوری به منزله قوی شدن به منظور بهتر زندگی كردن است. رئیس انجمن مددكاری اجتماعی ایران گفت: هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم موضوعات اجتماعی رنگ و بوی سیاسی بگیرند.
موسوی چلك با بیان این‌كه مددكاری اجتماعی نیز در دنیا موضوع جدیدی است و مرز نمی‌شناسد، افزود: موضوع تاب‌آوری اجتماعی برای شعار روز ملی مددكاری امسال در راستای شعار سال فدراسیون جهانی در رابطه با موضوع ترویج روابط انسانی است و از طرح آن چند هدف را دنبال می‌كنیم از جمله آن‌كه تاب‌آوری اجتماعی می‌تواند یك فرصت برای بِه زیستی اجتماعی مردم باشد؛ نتیجه بِه زیستن، كاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است. وی با اشاره به حضور 60 سازمان و اساتید برجسته ده كشور در كنگره دیروز گفت: مهمانان خارجی این برنامه سفیران ایران برای معرفی ظرفیت‌های مددكاری ایران در جهان هستند. ایوا هولمبرگ، رئیس شورای بین‌المللی رفاه اجتماعی نیز برای این كنگره پیامی ارسال و اظهار امیدواری كرده بود كه همكاری با ایران ادامه یابد. در این پیام آمده است: ایران كشوری مهم است و بنابراین می‌تواند نقش مهمی در بهبود این دنیای آسیب‌پذیر ایفا كند.
روری تروئل، دبیركل فدراسیون بین‌المللی مددكاران اجتماعی و رز هندرسون، رئیس منطقه آسیا اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی مددكاران اجتماعی نیز در پیامی به انجمن مددكاران اجتماعی ایران برای برگزاری این كنگره تبریك گفتند.