خط مقدم، مسیر رسیدن به روشنایی صبح

خط مقدم، مسیر رسیدن به روشنایی صبح


ادامه از صفحه 9
با انگیزه دفاع از جان مردم بی‌گناه شهرها كه در برابر بمباران‌های هوایی ناجوانمردانه دشمن، بی‌دفاع بودند، چطور وقتی صحبت از ارسال اولین محموله موشكی به ایران می‌شود، مصرانه و سرسختانه تیمش را برای آموزش با هدف خودكفایی دراین زمینه به سوریه می‌فرستد و سه چهار ماه با تمام سختی‌ها مبارزه می‌كنند و هر طور شده آموزش می‌بینند. شاید آن روز برای خیلی‌ها تصور این‌كه ایران در زمینه موشك خودكفا  شود محال بود اما اراده طهرانی‌مقدم و یارانش در خط مقدم صنعت موشكی توانست در كمترین زمان این آرزو را برای ملت ایران محقق کند.
داستان پرتاب هشت موشك محموله اول ارسالی از لیبی و خون دل خوردن‌ها از دست تیم مستشاری لیبی كه اجازه سر درآوردن ایرانی‌ها از موشك را نمی‌دادند مخصوصا سلیمان كه سر دسته تیم لیبیایی‌ها بود و سماجت طهرانی‌مقدم و تیمش در سردرآوردن و به دست به گرفتن كار به مرور زمان داستان عبرت‌آموزی است.
طهرانی‌مقدم، به درستی بدون این‌كه توقعی از او باشد هدفش را بر خودكفایی و عدم‌وابستگی متمركز می‌كند و پس از مرارت‌های فراوان می‌تواند به این هدف دست یابد. ماجرایش را در موشكی كه لیبیایی‌ها برای این‌كه ایران نتواند بدون اراده آنها شلیك كند و 25 قطعه از آن را برداشته و برده بودند ولی طهرانی‌مقدم توانست با صرف مدت زمان كمتر از سه هفته مشكلات را حل كند و بدون دخالت مستشاران لیبیایی موشك را شلیك كند می‌توانید بخوانید.
آری اگر آن روز طهرانی مقدم، خط مقدم صنعت موشكی را فرماندهی كرد و نتیجه گرفت امروز در حوزه‌های دیگر هم می‌توان با ایفای نقش درست و موثر و تصمیم‌گیری به هنگام سرنوشت‌ساز شد. كدام حوزه را حساس‌تر و خطرناك‌تر از موشك سراغ دارید؟ آیا مدیریت بحران بلایای طبیعی سخت‌تر از موشك هواكردن است؟ آیا نبرد در میدان جنگ اقتصادی از تولید موشك از صفر تا صد حساس‌تر است؟
بعید است كه حساس‌تر باشد؛ اما اگر توفیقی حاصل نمی‌شود به این دلیل است كه ما به اهمیت نقش خودمان پی نبرده‌ایم. اگر روحیه طهرانی مقدم را داشتیم خط مقدم بحران سیل را رها نمی‌كردیم و به خارج از كشور نمی‌رفتیم. می‌ایستادیم و از خیس شدن پاچه‌ها نمی‌ترسیدیم. دل به آب می‌زدیم و برای حفظ جان و مال مردم خدمت می‌كردیم. اگر چنین بود شاید اگر زورمان به بحران هم نمی‌رسید حداقل دل مردم خوش می‌شد كه مسؤولان خط مقدم را نگه داشته‌اند.
در حوزه نبرد اقتصادی اگر نگاه خودكفایی و استقلال‌طلبانه طهرانی‌مقدم و تیمش در مسؤولان باشد، دیگر دلالی و واردات بی‌رویه عادی نشده و تولید می‌شود حرف اول و آخر، اما وقتی دلمان خوش باشد كه هر جنسی را از جایی تهیه می‌كنیم و اگر هم تحریم شدیم با قیمت بالاتر بالاخره می‌گیریم می‌شود همین وضعی كه گرفتارش شده‌ایم.
رهبر معظم انقلاب، امسال را سال رونق تولید نامیده و تكلیف خط مقدم را روشن كرده‌اند. حال نوبت مسؤولان و آحاد جامعه است و همه مسؤول هستیم و وظیفه داریم. پس خود را در خط مقدم ببینیم و با نگاهی به مجاهدت‌های تمامی رزمندگان و فرماندهان جنــــــــــــگ
 هشت ساله به‌ویژه شهید طهرانی‌مقدم و یارانش، باور كنیم كه می‌شود و می‌توانیم...