بهترین زمان برای فروش اموال مازاد دولت

بهترین زمان برای فروش اموال مازاد دولت


عبدالرضا مصری، عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی كه با خبرنگار ما داشت، پیشنهادی را برای جبران خسارت سیل مطرح كرد. وی گفت: قطعا ظرفیت تامین منابع برای جبران خسارت سیل وجود دارد اما برخی اختیارات و محدودیت‌ها اجازه این كار را نمی‌دهد؛ از این‌رو پیشنهاد می‌شود دولت با توجه به نقدینگی بالای كشور نسبت به فروش اموال مازاد دولتی اقدام كند كه هم منابع برای پرداخت خسارت سیل تامین شود و هم به نقدینگی موجود اضافه نشود.
وی تاكید كرد: اگر به استانداران این اختیار داده شود كه منابع فروش اموال دولتی در هر استان برای همان استان هزینه می‌شود استانداران انگیزه پیدا می‌كنند تا برای این كار اقدامات لازم را انجام دهند اما متاسفانه وجود قوانین دست و پا گیر اجازه چنین كارهایی را نمی‌دهد و بیشتر طرح‌های توسعه‌ای به این جمله ختم شده كه اگر بودجه بدهند كار می‌كنیم اگر بودجه ندهند كاری از دستمان برنمی‌آید.
مصری با بیان این‌كه اگر اختیار درآمدزایی به استانداران بدهیم بسیاری از كارها پیش می‌رود، تصریح كرد: اكنون عنوان می‌شود بعد از فروش اموال مازاد باید پول آن به خزانه كل كشور واریز شود و همین موضوع انگیزه انجام این كار را می‌گیرد. اگر همین الان دولت تصمیم به اجرای این كار بگیرد حداقل 60 هزار میلیارد تومان درآمد نصیب دولت خواهد شد.