جوشش 600چشمه خشکیده

جوشش 600چشمه خشکیده


 سیلاب؛ همین سیلاب با همین سروشكلِ ویرانگرش، فوایدی هم دارد، حتی آنجا كه باعث رانش زمین می‌شود؛ یعنی همان وقت كه جابه‌جایی زمین آب را از لایه‌های دست نیافتنی زمین بافشار به سطح می‌آورد و می‌شود جوشش زیبای یك چشمه گوارا؛ درست مثل جوشش 600 چشمه‌ای كه مدیر عامل آب منطقه‌ای استان كهگیلویه و بویراحمد گفته در استانشان پدیدار شده؛ چشمه‌هایی كه پیش از این خشكیده بودند.
 علی داوودی مهر در گفت‌وگو با ایسنا، افزوده از مجموع 5100 دهنه چشمه در سه سال گذشته حدود ۶۰۰ چشمه خشكیده و كم آب شده بودند كه به بركت بارش رحمت الهی در سال زراعی جاری دوباره جوشیدند.
 البته همان‌طور كه گفتیم و می‌دانیم و می‌دانید، سیلاب همیشه خوشایند نیست،  از جمله روی زشتش همین ملخ‌های عجیبی است كه طی روزهای اخیر از صحرای عربستان عازم مناطق جنوبی و مركزی كشورمان شده‌اند، یعنی از تنگه هرمز عبور و استان‌های جنوبی كشور از جمله خوزستان، بوشهر، فارس و جنوب استان كرمان را آلوده كردند و دلشان را برای فرود بر صدها و هزاران هكتار مزرع سیلاب دیده و ندیده آماده كرده‌اند.
 مگر سیلابی بیاید یا بی آبی و گردوغبار بیداد كند، تا اسمی از سیستان و بلوچستان و میراث تاریخی اش روی خروجی سایت‌های خبری بیاید، مثل همین روزها كه سیلاب پایش به این استان هم بازشده و سراغ آثار و بناهای تاریخی اش هم رفته. قلعه اسپكه، مسجد سرجو سراوان، قلعه بمپور و موزه محلی چابهار از جمله بناهای تاریخی است كه بر اثر بارندگی‌های اخیر و طغیان 44‌رودخانه در مناطق جنوبی و یك رودخانه در شمال استان آسیب دیده‌اند.