حماس در تأمین مالی از بیت‌كوین استفاده می‌كند

حماس در تأمین مالی از بیت‌كوین استفاده می‌كند


حماس برای دریافت بیت‌كوین به عنوان كمك مالی به روش‌های خاصی روی آورده كه رهگیری مبادلات مالی را برای سازمان‌های نظارتی بین‌المللی ناممكن كرده است.
به گزارش دیجیاتو و به نقل از رویترز، حماس یكی از بزرگ‌ترین سازمان‌های آزادی‌بخش فلسطینی است كه كنترل نوار غزه را در دست دارد. شاخه نظامی این سازمان كه «گردان‌های عزالدین قسام» نامیده می‌شود، تحت تحریم‌های آمریكا و اروپا قرار دارد و از این‌رو دریافت كمك‌های مالی از كشورهای خارجی برای آنها چندان آسان نیست.
این گردان برای دور زدن تحریم‌ها از دی ماه سال گذشته از هواداران خود در سراسر جهان خواسته كمك‌های مالی را در قالب بیت‌كوین به یك نشانی دیجیتال یا كیف پول رمز ارز مشخص ارسال كنند. با وجود این سازمان‌ها و صرافی‌های دیجیتال با اطلاع از نشانی یك كیف پول می‌توانند مانع نقل و انتقال رمزارزها به آن شوند و حالا حماس برای اجتناب از این مشكل روش دیگری را در پیش گرفته است.
گردان‌های عزالدین قسام سیستم جدیدی را پیاده‌سازی كرده كه هر كمك مالی را به یك كیف پول رمزارز خاص می‌فرستد. به‌گفته موسسه الیپتیك (Elliptic) كه در زمینه ردیابی تبادلات مالی فعالیت دارد، وبگاه جدید این سازمان اوایل امسال طی سه هفته 6/0 بیت‌كوین (معادل ۳۳۰۰دلار) دریافت كرده است.
اهمیت دریافت كمك‌های مالی از خارج غزه آن‌قدر برای حماس اهمیت دارد كه در كنار وبگاه و كیف پول‌های یگانه، راهنمایی دو دقیقه‌ای به زبان عربی و زیرنویس انگلیسی را با تصویرسازی گرافیكی طراحی كرده كه نحوه ارسال بیت‌كوین را به صورت گام به گام شرح می‌دهد.
در بخشی از این ویدئو به كمك‌كنندگان توصیه شده برای ارسال رمزارز از سیستم‌های عمومی استفاده كنند تا امكان ردیابی IP آنها وجود نداشته باشد. از آنجا كه اروپا و آمریكا گردان عزالدین قسام را یك سازمان تروریستی می‌دانند، كمك مالی به آنها می‌تواند برای شهروندان خارجی دردسرساز شود.