مرورگر جدیدی جایگزین فایرفاكس می‌شود؟

مرورگر جدیدی جایگزین فایرفاكس می‌شود؟


شركت موزیلا به عنوان توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاكس به تازگی از نام مرورگر جدیدی كه قرار است جایگزین نسخه اندرویدی فایرفاكس شود، خبر داده است.
به گزارش ایسنا، با توجه به استقبال بی‌نظیر كاربران از مرورگر اینترنتی فایرفاكس كه سال‌هاست با مرورگرهای دیگری همچون گوگل‌كروم، مایكروسافت اج، اپرا، و سافاری اپل در رقابتی تنگاتنگ به سر می‌برد، حالا شركت موزیلا به عنوان توسعه‌دهنده فایرفاكس تصمیم گرفته است مرورگر جدیدی با عنوان فینكس، معرفی و جایگزین نسخه اندرویدی مرورگر فایرفاكس كند.
بسیاری از كاربران از این‌كه در ماه‌های اخیر موزیلا توجه چندانی به نسخه اندرویدی فایرفاكس نشان نمی‌داد گله و شكایت داشتند، اما حالا به نظر می‌رسد این شركت دلیل موجهی برای به تعویق انداختن به روز رسانی‌های خود داشته است.براساس گزارش‌های منتشر شده در نشریه فوربس، به نظر می‌رسد موزیلا اكنون روی توسعه و تكمیل این مرورگر جدید كه قرار است جایگزین نسخه اندرویدی فایرفاكس شود، كار می‌كند تا آن را به صورت نسخه‌ای نهایی درآورد و در اختیار و در دسترس عموم كاربران اندرویدی قرار دهد. همچنین به نظر می‌رسد نسخه نهایی این نرم‌افزار همراه و مرورگر جدید اندرویدی تا سال ۲۰۲۰ در فروشگاه آنلاین گوگل استور قرار خواهد گرفت.
بسیاری از كارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند از آنجا كه مرورگر فینكس از ساختارهای متفاوتی در برنامه‌ریزی و توسعه خود بهره برده است، آماده‌سازی آن برای انتشار و عرضه عمومی زمان بیشتری نسبت به سایر مرورگرها و نرم‌افزارهای همراه مشابه خواهد برد.