سالم‌تر حمام كنید

سالم‌تر حمام كنید

با این‌كه هدف از حمام حفظ بهداشت، سلامت و زیبایی است، اما برخی اشتباهات ما باعث می‌شود حمام كردن به جای تقویت‌ سلامت ما آسیب رسان هم باشد. از اشتباهات زیر هنگام حمام كردن خودداری كنید:
شستن پوست سر با ناخن‌ها : این كار شاید خوشایند باشد اما می‌تواند باعث ایجاد مشكل شوره سر شود. بهتر است پوست سر را با كف دست‌ها شست‌وشو دهید.
استفاده از آب داغ در تمام طول مدت حمام:  سعی كنید در طول حمام به‌طور متناوب از آب گرم و آب سرد استفاده كنید. این كار به جای تضعیف سیستم ایمنی، آن را تقویت می‌كند. همچنین، مشخص شده است كه این روش راه بسیار موثری برای غلبه بر اضطراب است. افزون بر این، توصیه می‌شود پوست صورت فقط با آب سرد یا آب ولرم شسته شود.
پیچیدن موها در حوله: این‌كار باعث حفظ رطوبت موها می‌شود. مرطوب ماندن موها باعث ضعیف و شكننده شدن فولیكول‌های مو  خواهد شد.
استفاده از نرم‌كننده روی پوست سر: استفاده مستقیم از نرم‌كننده روی پوست سر باعث تضعیف و ریختن موها می‌شود. از نرم‌كننده فقط برای  انتهای موها استفاده كنید.
تمیز نكردن مرتب سردوش حمام: اگر سردوش حمام را به طور مرتب تمیز نكنید، سردوش به مكان مناسبی برای رشد میكروب‌های خطرناك تبدیل خواهد شد. تحقیقات نشان داده است یك سردوش از هر سه سردوش حاوی میزان زیادی از باكتری‌هایی است كه برای سیستم تنفسی خطرناك هستند. بیماری لژیونر كه نوع بسیار جدی از عفونت ریه است و توسط باكتری لژیونلا ایجاد می‌شود یكی از این بیماری‌هاست.
استفاده نكردن از مرطوب‌كننده: بهتر است صبر نكنید تا پوست‌تان كاملا خشك شود و بلافاصله بعد از حمام از مرطوب‌كننده استفاده كنید. كارشناسان پوست ادعا می‌كنند این كار بهترین راه برای به دام انداختن رطوبت ناشی از حمام است.
منبع: ba-bamail