لاغری و بوی بد دهان

لاغری و بوی بد دهان

یكی از مهم‌ترین مشكلات بسیاری از رژیم‌های لاغری، به‌ویژه رژیم‌های سرشار از پروتئین و
كم كربوهیدرات بوی بد دهان است. باید بدانید زمانی كه ما چربی می‌سوزانیم، ضایعاتی كه اجرام ستونیك نام دارند، ترشح و در ادرار و خونمان آزاد می‌شوند. این مواد در بازدم منتشر شده و از آنجا كه بسیار بدبو هستند، باعث
بوی بد دهان  خواهد شد.
در رژیم سرشار از پروتئین از آنجا كه چربی سوزی زودتر و سریع‌تر شروع می‌شود ایجاد بوی بد دهان بلافاصله اتفاق می‌افتد. خیلی‌ها می‌گویند بوی بد تنفس نشانه این است كه رژیم دارد به‌خوبی كار می‌كند، اما برای كاهش و حتی رفع مشكل بوی بد، كافی است یك رژیم لاغری متعادل بگیریم، كربوهیدرات البته به اندازه در برنامه غذایی‌مان باشد و از رژیم‌های پرپروتئین مثل اتكینز كه خیلی‌ها با آن آشنایند، دوری كنیم.
حالا سؤال اینجاست؛ در مواردی كه علت بوی بد دهان، رژیم است چه باید كرد؟ باید گفت پیداكردن راه‌حل‌هایی برای رفع بوی بد نفس طی مدت رژیم، كار ساده‌ای نیست با این حال باز هم راه‌حل‌هایی وجود دارد. مثلا آب نبات بدون قند نعنایی بجوید. البته هر چند این كار بوی بد را از بین نمی‌برد، ولی آن را كمتر می‌كند.
همچنین می‌توانید از عرقیات خوشبو مثل عرق نعنا به صورت رقیق شده با آب استفاده كنید. به این ترتیب هم سیستم گوارشتان عملكرد بهتری خواهد داشت و دچار نفخ نمی‌شوید، هم آب بدنتان تامین می‌شود و متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را بالا نگه می‌دارید و كالری بیشتری می‌سوزانید و هم نفس‌تان خوشبو می‌شود. آدامس جویدن هم یكی از گزینه‌های پیشنهادی است به‌خصوص سقز طبیعی یا آدامس‌های بدون قند و ترجیحا نعنایی یا دارچینی. در این بین باید مطمئن شوید كه بوی بد نفس‌تان علت دیگری (مشكلات دندانی یا لثه‌ای) غیر از رژیم نداشته باشد، چون این موضوع می‌تواند شرایط را بدتر كند.
از طرفی نوشیدن زیاد آب طی روز برای از بین بردن سموم، بسیار مهم است و باعث می‌شود طی رژیم دهانتان بدبو نباشد یا حداقل كمتر بو بگیرد. روش پیشنهادی دیگر مصرف دمنوش‌های طبیعی لاغری مثل چای سبز لیمویی است كه با افزایش متابولیسم بدن و كمك به كاهش وزن بیشتر با تاثیر روی عملكرد دستگاه گوارش تا حدی بوی بد
ایجاد شده در بدن را كنترل می‌كند.