5 بیمار بینایی ندارند

5 بیمار بینایی ندارند

فاطمه هاشمی، وكیل بیماران در تشریح روند پیگیری پرونده به جام‌جم گفت: فروردین عمل‌های متعددی در یكی از كلینیك‌های خصوصی انجام شده كه تعدادی از بیماران دچار عفونت شدید شدند و همین عامل موجب شد چند نفر از آنها بینایی خود را از دست بدهند. وكالت جمعی از این بیماران اخذ شد و پرونده قضایی این كلینیك برای بررسی قصور پزشكی و دیگر احتمالات در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی افزود: برای پیگیری پرونده نیاز به گزارش نظام پزشكی است كه موكلانم وقتی برای بررسی نظر كارشناسی به نظام‌پزشكی مراجعه كردند، به آنها اعلام شد باید بیش از 300 هزار تومان پرداخت كنند. آنها در وضعیت كنونی توانایی پرداخت این پول را ندارند. پرداخت این هزینه برای اتباع عراقی كه جزو بیماران هستند، سخت‌تر است.
این وكیل دادگستری درباره آخرین وضعیت بیماران هم گفت: تا روز یكشنبه - 15 اردیبهشت -پنج نفر از بیماران دید نداشته‌اند كه دو نفر از آنها از اتباع عراق هستند. امیدواریم با تلاش پزشكان، بینایی این بیماران بازگردد.
هاشمی به شكایت جدیدی در پرونده اشاره كرد و گفت: پس از افشای ماجرا توسط رسانه‌ها، فردی به من مراجعه كرد و مدعی شد 25 فروردین در این كلینیك جراحی چشم كرده و به‌خاطر عفونت بعد از عمل مجبور به تخلیه چشمش شده است. وقتی به پزشك مراجعه كرده به او گفته‌اند به‌خاطر این‌كه به چشمت دست زده‌ای دچار عفونت شده و حالا شك كرده عفونت اتاق عمل باعث نابینایی او شده است. باید منتظر كشت این بیمار باشیم تا مشخص شود منشأ عفونت با بقیه بیماران یكی است یا نه.