6 بیمار مرخص شدند

6 بیمار مرخص شدند

همزمان با رسانه‌ای شدن ماجرای نابینایی تعدادی از بیماران، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی قم به این موضوع واكنش نشان داد و گفت: بنابر شكایت و اعلام چند نفر از بیماران مبنی بر آسیب‌های جدی چشمی پس از عمل جراحی در یكی از كلینیك‌های بخش خصوصی قم، تمامی عمل‌ها در این كلینیك لغو شد.
وی افزود: از 31 فروردین 98 تعدادی از بیماران مبتلا به آب مروارید برای عمل چشم به یكی از درمانگاه‌های خصوصی شهر قم مراجعه كرده‌اند كه پس از عمل، تیم پزشكی متوجه می‌شود چشم این افراد دچار عفونت شدید شده و با پیگیری‌های درمانگاه، بیماران به بیمارستان فارابی تهران منتقل شدند. براساس اطلاعات اولیه تعداد این بیماران ده نفر بوده كه دو نفرشان از اتباع عراق هستند، اما به‌زودی و پس از انجام بررسی‌های تكمیلی، تعداد دقیق این بیماران مشخص خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی قم ادامه داد: در حال حاضر همه عمل‌های جراحی در این مركز لغو شده و آزمایش‌های لازم به‌منظور كشت میكروبی از تمام اتاق‌های عمل و داروها و تجهیزات در حال انجام است و تا حصول نتیجه كامل، این درمانگاه اجازه انجام عمل جراحی ندارد. دانشگاه علوم پزشكی قم پیگیر درمان و حصول نتیجه مطلوب برای این بیماران است و در همین خصوص كمیته‌ای ویژه تشكیل می‌شود.