چه می‌كنه كاغذ!

چه می‌كنه كاغذ!

می‌شود اسم دیروز را گذاشت روز یكی بود، یكی نبود. از خبرنگاران هر صفحه‌ای فقط یك نفر حضور داشت و همین هم می‌توانست شر و شور گروه را كم كند، اما راستش این اتفاق نیفتاد نه فشار روزه داری اثر كرده بود و نه غیبت چند نفر از اعضای گروه. می‌دانید چرا؟ چرایش را حین نوشتن موضوعات امروزمان برایتان توضیح می‌دهم كه ببینید چه خبر بوده است. البته در همین حد بگویم كه صابر محمدی امروز غایب نبود و حسابی هم حالش خوش بود. كاش این همكار خوبمان را می‌شناختید تا بدانید این كه آمده باشد و حالش هم خوش باشد چه ابعاد پیچیده‌ای دارد. خب برویم سراغ صفحات امروز.
در همین صفحه 9 محمدصادق علیزاده رفته سراغ بررسی سیاستگذاری‌های كارگروه كاغذ. كارگروهی كه خیلی‌ها به عملكردش اعتراض دارند و برخی هم طی روزهای گذشته برای گرانی كاغذ نكات و مسائلی مطرح كرده و به این كارگروه ایراد گرفته‌اند. علیزاده رفته سراغ یكی از اعضای سابق این كارگروه تا ببیند از زمان تشكیل این كارگروه تا امروز چه بر آن گذشته و چه مراحل و اتفاقاتی را از سر گذرانده است. ما كه مشتاقیم این مصاحبه را زودتر بخوانیم و ببینیم بالاخره چه بلایی بر سر كاغذ آمده و می‌آید كه در نوسان، كم از بازار طلا نداشته است!
ورق بزنیم و برویم صفحه10. همان جایی كه صابر محمدی شاعر و روزنامه‌نگاری كه اول متنمان ذكرش رفت، با دقت تمام برایتان گزارش نوشته و مخاطبان نمایشگاه كتاب را براساس مولف، كتاب، ناشر و موضوعات پر جست‌و‌جو رفتارشناسی كرده است. محمدی همین طور كه می‌نوشت با تمام اعضای گروه در حال صحبت كردن بود و طبق معمول پروژه همیشگی‌اش ماجرای فقیر و غنی ادامه داشت و چه تركش‌ها كه به حق و ناحق به ما حاضران بی‌گناه اصابت نكرد. خلاصه جا دارد ما هم یك رفتارشناسی مفصل از این همكارمان بنویسیم و برای خانواده‌اش ارسال كنیم.
در صفحه بعدی ساناز قنبری رفته سراغ موضوع دنباله‌سازی در سینمای ایران. ماجرا هم این است كه شاهد احمدلو بعد از ده سال تصمیم گرفته قسمت دوم «چند می‌گیری گریه كنی؟» را بسازد و «لاك قرمز» جمال سیدحاتمی هم ظاهرا قرار است دنباله‌ای داشته باشد و قسمت دوم آن ساخته شود. قنبری با عوامل این فیلم‌ها صحبت كرده تا از دلایل تصمیمشان مطلع شود و در كل روند دنباله‌سازی در ایران را بررسی كند.
در صفحه 12 هم كه مثل اغلب پنجشنبه‌ها سینمای جهان منتظرتان است. كیكاووس زیاری رفته سراغ یك فیلم پر هفت‌تیركشی! او به ساخت سریال «هشت نفرت انگیز» پرداخته و بررسی كرده كه تارانتینو كارگردان شناخته‌شده با چه نگاهی سراغ ساخت این سریال می‌رود و ماجرایش چیست. همین طور مثل همیشه خبرهای كوتاه و جذاب از اتفاقات روز سینمای جهان را هم برایتان جمع‌آوری و ترجمه كرده است.