با 2 قهرمانی، یك ناكامی را جبران می‌كنیم

عاليشاه در گفت‌و‌گو با جام‌جم:

با 2 قهرمانی، یك ناكامی را جبران می‌كنیم

امید عالیشاه، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس توانست با ایجاد تغییر در رفتار خود، برانكو را مجاب به ادامه حضور در تیم كند. او بعد از بازی با پیكان مورد غضب سرمربی سرخپوشان قرار گرفته بود و خیلی‌ها فكر می‌كردند باید در ادامه این اتفاقات، از پرسپولیس برود اما خوش‌شانسی آورد زیرا برانكو خیلی زود او را بخشید و حتی به تركیب اصلی بازگشت. با امید بعد از ناكامی بزرگ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2019 و حذف در مرحله حذفی به گفت‌وگو نشستیم كه می‌خوانید.

 شكست در ازبكستان باعث تعجب هواداران شد. چرا این اتفاق رخ داد؟
دلایل زیادی در حذف ما دخیل بود. اول این‌كه فشردگی بازی‌ها، مسافرت‌های پشت سر هم، مصدومیت و محرومیت بازیكنان و همچنین خستگی شدیدمان، مهم ترین دلیل بود اما ناداوری‌هایی هم صورت گرفت تا به راحتی، شانس‌هایمان برای ماندن در لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهیم. راستش را بخواهید، خودمان هم تعجب كردیم زیرا در پنج مسابقه، سه شكست داشتیم كه باورنكردنی بود.
 یعنی پرسپولیس می‌توانست نتایج بهتری بگیرد؟
بله صددرصد. ما همیشه برای پیروزی به میدان می‌رویم و برانكو از ما می‌خواهد در هر بازی، بهتر از دیدار قبلی و قدرتمندتر از همیشه ظاهر شویم اما برای هر تیمی، دوران افتی هم وجود دارد و هیچ تیمی نمی‌تواند در همه تورنمنت ها، همیشه برنده و موفق باشد. این فصل برای ما تمام شده ولی باید به فكر فصل آینده و درخشش دوباره در لیگ قهرمانان آسیا باشیم.
 هنوز 2 بازی در لیگ، یك بازی در لیگ قهرمانان و حداقل یك بازی در جام حذفی دارید. این شرایط را چطور می‌بینی؟
بله روز شنبه باید با ماشین سازی بازی كنیم كه بازی سختی خواهد بود. اگر ببریم، می‌توانیم به قهرمانی امیدوارتر از قبل باشیم و اگر نتیجه نگیریم، شرایط متفاوت می‌شود. همچنان كلید قهرمانی در دست خودمان است و باید از شانسی كه داریم، محافظت كنیم. از ابتدای فصل كلی زحمت كشیدیم كه به این شرایط برسیم و اصلا نباید در این گام‌های آخر، شانس قهرمانی را به تیم‌های دیگر تقدیم كنیم.
 هواداران پرسپولیس اعتقاد دارند فقط با قهرمانی در دو جام می‌توانند ناكامی در آسیا را از یاد ببرند. فكر می‌كنی بتوانید این قهرمانی‌ها را به آنها هدیه دهید؟
تمام فكر و ذكرمان همین است. بعد از شكست در ازبكستان، همه ما در رختكن صحبت كردیم تا با دو قهرمانی، یك ناكامی را از ذهن طرفداران‌مان پاك كنیم. فكر می‌كنم این اتفاق نیز رقم بخورد. در لیگ برتر، شانس بسیار زیادی داریم كه قهرمان شویم و در جام حذفی، این شانس را برای خودمان می‌سازیم.
 برخی بازیكنان پرسپولیس به دنبال تمدیدقرارداد هستند. تو هم قصد ماندن در پرسپولیس را داری؟
در حال حاضر تمام تمركز من صرف بازی و تمرین برای ادامه فصل است. نمی‌خواهم خودم را مشغول مسائل دیگری كنم. بگذارید در پایان فصل و در شرایط بهتری در این مورد صحبت می‌كنم.
 پیامی برای هواداران پرسپولیس داری؟
امیدوارم در روز شنبه و برای بازی با ماشین‌سازی، تمام سكوهای ورزشگاه پر از تماشاگر شود و هواداران ما 90 دقیقه تیم را تشویق كنند و ما قهرمانی می‌خواهیم و ان‌شاءا... در سایر دیدارها، همه چیز به سود پرسپولیس باشد تا بتوانیم در كنار هم، كار بزرگی را رقم بزنیم و برای سومین بار پیاپی و پنجمین بار در لیگ برتر قهرمان شویم.