كشتار  در  آنفیلد

كشتار در آنفیلد

 26 می‌سال 1999
در شهر بارسلون
25 می‌سال 2005
در شهر استانبول
8 مارس 2017
در شهر بارسلون
10 آوریل 2018
در شهر رم
اینها شاید یك تاریخ و یا زمان ساده باشد، اما در فوتبال باشگاهی اروپا روزهایی كاملا شناخته شده به حساب می‌آید. یك ویژگی كه تمام این روزها دارد، بازگشت رویایی است كه تیم‌های بازنده مقابل حریفان خود داشته‌اند.
اولین تاریخ مربوط به فینال لیگ قهرمانان فصل 1999 میان دو تیم منچستر یونایتد و بایرن مونیخ است كه شاگردان فرگوسن بازی یك بر صفر باخته را با نتیجه 2 بر یك پیروز شدند و قهرمان لقب گرفتند.
در تاریخ دوم، لیورپول در فینال لیگ قهرمانان در حالی كه مقابل میلان 3 بر صفر عقب بود، بازی را به تساوی كشاند و در ضربات پنالتی قهرمان شد.
سومین تاریخ مربوط به شبی است كه بارسا در مرحله یك چهارم نهایی بازی مقابل پاری‌سن ژرمن را 6 بر یك پیروز شد و باخت 4 بر یك بازی رفت را جبران كرد.
در آخرین مورد هم رمی‌ها توانستند در ورزشگاه خانگی 3 بر صفر بارسا را در مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان شكست داده و نتیجه 4 بر یك بازی رفت را جبران كنند. در كنار این موارد، باید یك تاریخ دیگر هم اضافه كرد: 8 می‌ 2019 در ورزشگاه آنفیلد در شهر بندری لیورپول.
بعد از باخت 3 بر صفر هفته گذشته لیورپول در بازی رفت مقابل بارسا، كمتر كسی تصور می‌كرد لیورپول بتواند برای دومین سال متوالی به فینال لیگ قهرمانان برسد.
اما شاگردان یورگن كلوپ با دوندگی و انجام یك بازی فوق‌العاده و البته اشتباهات مدافعان بارسا، توانستند آبی اناری‌ها را با 4 گل شكست داده و برای دومین سال متوالی طعم تلخ بازگشت را برای مسی و هم بازی‌هایش زنده كنند.
 آمار كلوپ در بازی‌های حذفی
صعود دوباره لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا با ثبت یك ركورد ویژه از سوی كلوپ با تیمش همراه بود.
به گزارش تلگراف، یورگن كلوپ یك ركورد ویژه دارد و آن هم این‌كه او هیچ‌وقت با لیورپول در بازی‌های حذفی لیگ قهرمانان حذف نشده است و توانسته تمامی حریفان را در مجموع دو دیدار رفت و برگشت از سر راه بردارد.
این تیم‌هایی است كه كلوپ توانسته در مرحله حذفی شكست دهد: آگسبورگ، منچستریونایتد، بوروسیا دورتموند، ویارئال، پورتو، منچسترسیتی، رم، بایرن مونیخ، پورتو و بارسلونا.
 حرف‌های عجیب مورینیو
 قبل و بعد از بازی

ژوزه مورینیو كه كارشناس «بین اسپورت» برای لیگ قهرمانان اروپا است قبل و بعد از این دیدار اظهارنظرهای جالبی داشت. مورینیو قبل از این بازی گفت: من اهل شرط‌بندی نیستم و شرط‌بندی دوست ندارم ولی حاضر نیستم یك سكه خرد روی برد لیورپول شرط ببندم. البته جو آنفیلد خیلی به لیورپولی‌ها كمك خواهد كرد و شاید تنها جایی كه بشود جبران كرد همین جا باشد ولی با همه اینها جبران نتیجه بازی رفت نشدنی است. اما اظهارات او بعد از بازی كاملا عجیب بود و آقای خاص گفت: من گفتم كه جبران این نتیجه دشوار و نشدنی است ولی گفتم آنفیلد تنهای جایی است كه می‌شود این نتیجه را جبران كرد.
از نظر من این بازی فقط یك اسم داشت؛ یورگن. نه تاكتیك و نه فلسفه. این فقط درباره قلب و روحی است كه او در بازیكنان تیمش ایجاد كرد. گل چهارم لیورپول را در بازی‌های 15ـ14 ساله‌ها می‌بینیم و این جور دفاع كردن مخصوص بچه‌هاست.
 آلیسون گربه سیاه بارسا
بارسا در حالی امسال و سال گذشته در بازی برگشت نتیجه را واگذار كرد، كه یك چهره در تیم رقیب در هر دو این بازی‌ها مشترك بود. تیم والورده سال گذشته وقتی مقابل رم نتیجه برگشت را 3 بر صفر واگذار كرد، به عقیده خیلی‌ها یكی از عوامل اصلی پیروزی رمی‌ها آلیسون بكر دروازه‌بان برزیلی رم بود. در ابتدای امسال، آلیسون با 60 میلیون پوند به لیورپول آمد و به زعم بسیاری از كارشناسان، یكی از عوامل اصلی پیروزی لیورپول در بازی سه‌شنبه شب بود.