ویلموتس: قرارداد نبستم كه بخواهم حرف بزنم

حاشیه‌های حضور ویلموتس در تهران

ویلموتس: قرارداد نبستم كه بخواهم حرف بزنم

بامداد روز گذشته مارك ویلموتس همراه دستیار و همینطور وكیلش وارد تهران شد تا قراردادش را با فدراسیون فوتبال امضا كند. آخرین بار كه او در فوتبال فعالیت ‌كرد، به سال 2017 برمی‌گشت و هدایت تیم ملی ساحل عاج؛ دوره‌ای كوتاه و همراه با شكست بعد از آن ویلموتس در جایی مشغول نبود تا این‌كه بامداد دیروز وارد تهران شد تا روی نیمكت تیم‌ملی ایران بنشیند.
حضور ویلموتس در تهران با حاشیه‌هایی همراه بود. بعد از ظهر سه‌شنبه بود كه تازه تعدادی از خبرنگاران متوجه شدند ویلموتس چه زمانی وارد تهران خواهد شد. این خبر خیلی زود بین بعضی خبرنگاران پیچید تا در اولین ساعت بامداد دیروز در فرودگاه حاضر شوند.
 رفتار ماموران CIP فرودگاه امام خمینی(ره) اما به هیچ‌وجه شبیه به رفتار همیشگی نبود. فدراسیون فوتبال از مسؤولان فرودگاه خواسته بود به خبرنگاران سخت بگیرند به همین دلیل بعضی خبرنگاران را اصلا داخل راهروی CIP راه ندادند؛ چه برسد به سالن آن. جلوی در سالن فرودگاه هم چند خبرنگار مشغول كل كل با مسؤولان بودند و تاكید داشتند نامه زده‌اند و باید داخل بروند. ولی تاكید مامور مقابل در این بود كه كسی حق ورود به داخل را ندارد، مخصوصا خبرنگاران.
با هر زحمتی بود بعضی خبرنگاران توانستند داخل بروند تا شاهد حضور مارك ویلموتس در سالن باشد. این مربی كمی خسته و كلافه به نظر می‌رسید. خیلی سرحال نبود. تازه وقتی مسؤولان فدراسیون فوتبال با گل به استقبالش رفتند كمی لبخند زد و شروع به حرف زدن كرد. وقتی خبرنگاری از او سوال كرد كه آیا نمی‌خواهد در بدو ورود به ایران چیزی بگوید، او مكثی كرد و جواب داد: «قراردادی نبستم كه بخواهم حرف بزنم.»
ویلموتس دقایقی در سالن CIP حضور داشت تا ویزایش صادر شود. به همین دلیل با ساكت و شكوری دبیر كل سابق و فعلی فدراسیون نشست و صحبت‌هایی داشت. ساكت درباره حضور این مربی گفت: «به هر حال در مذاكراتی كه صورت گرفت، فدراسیون به این نتیجه رسید بهترین گزینه آقای ویلموتس است.» این مربی بعد از خوردن قهوه و صحبت كردن با ساكت و شكوری چمدانش را تحویل گرفت تا با خودروی لوكسی كه مقابل در پارك بود فرودگاه را ترك كند. آنجا هم تعدادی از خبرنگاران حضور داشتند تا از سرمربی جدید ایران فیلم و عكس بگیرند. ویلموتس هم نشان داد زیاد سر حال نیست و كلا خسته است. مسؤولان فدراسیون علاقه‌ای نداشتند اسم هتل محل استقرار ویلموتس را به خبرنگاران بگویند.
​​​​​​​
 ویلموتس در پك
مارك ویلموتس پیش از امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال، به كمپ تیم‌های ملی رفت تا از امكانات آنجا بازدید كند. در این حضور ساكت و شكوری هم حضور داشتند و توضیحاتی درباره وضعیت زمین و همین‌طور امكانات دادند. ویلموتس وضعیت زمین را بررسی كرد و از كیفیت آن راضی بود. او همچنین از امكانات تمرینی ایران در پك هم رضایت داشت. مسؤولان فدراسیون همچنین تاكید داشتند كه تیم ملی باید در هتل آكادمی كه در همین مركز تمرینی قرار دارد، مستقر شود.