تورهای مشترك  برای دیدن ایران

تورهای مشترك برای دیدن ایران


این روزها با حجم انبوه تبلیغات علیه ایران روبه‌رو هستیم؛ تبلیغاتی كه در میزان گردشگران ورودی بی‌تاثیر نبوده و موجب كاهش این آمار شده، شاید برای همین است كه متولیان و تورگردانان درصدد برنامه‌ریزی‌های جبرانی برآمده‌اند.
از جمله برگزاری تورهای مشترك ارمنستان ـ ایران، ازبكستان ـ ایران كه واقفی، نایب‌رئیس جامعه تورگردانان ایران به آن اشاره كرده و گفته این تورها برای بیشتر كشورها اعم از اروپایی، استرالیایی و حتی چینی‌ها برنامه ریزی و مدتی است كه راه‌اندازی شده و این روزها شاهد رونق آن هستیم، چنان‌كه چینی‌ها و كشورهای جنوب شرق آسیا علاقه‌مندی‌شان برای دیدن چند كشور توام با هم زیاد شده است. از این رو در صدد تدارك تورهای مشترك با كشورهای همسایه برآمدیم و این تورها مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.
 واقفی درعین حال افزوده، تعداد تورهای ورودی نسبت به وضعیتی كه وجود دارد، راضی‌كننده است، گرچه برخی آژانس‌ها نسبت به سال گذشته با ریزش تعداد گردشگران خارجی روبه‌رو بوده‌اند، اما برخی دیگر وضعیت مناسب‌تری دارند.
به گفته او، با وجود این شاهد افزایش تورهای ورودی با علایق خاص هستیم؛ چنان‌كه شمار گردشگرانی كه علاقه‌مندند مسیری را بپیمایند كه با كشاورزی ایران آشنا شوند یا آن‌كه علاقه‌مند هستند با تورهای غذا و آشپزی همراه شوند، افزایش یافته است. حتی تعداد گردشگرانی كه برای دیدن آثار طبیعی از كویر گرفته تا جنگل و البته سافاری و كویر‌نوردی و حضور در طبیعت علاقه نشان می‌دهند، با رشد همراه بوده و شاهد حضور گردشگران علاقه‌مند به طبیعتگردی هستیم./جام جم