عقب‌نشینی آمریكا ادامه خواهد داشت

عقب‌نشینی آمریكا ادامه خواهد داشت


در طول ماه‌های اخیر آمریكا تمام توان خود را برای تحریم ملت ایران و همچنین تهدید جمهوری اسلامی با اعزام ناوهای خود به سمت آب‌های خلیج‌فارس به كار بست. چنین اقداماتی با این هدف صورت گرفت كه در دل ملت بزرگ ایران رعب و وحشت ایجاد كند. اما مردم با وجود همه مشكلات و مسائل مختلفی كه به لحاظ اقتصادی وجود دارد با استقامت بالا در كنار مسؤولان و نظام ایستادند و حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران اعلام كردند.
طبعا در چنین شرایطی آمریكایی‌ها به این جمع‌بندی رسیدند كه تحریم‌ها و تهدیدهای سابق دیگر اثری ندارد.
 از سوی دیگر مردم ایران به‌خوبی نسبت به امنیت خود آگاهی كامل دارند. آنها می‌دانند كه ایران امن است.
توان نظامی ایران بالاترین درجه امنیت را برای مردم به وجود آورده است و هیچ كشور خارجی نمی‌تواند علیه منافع جمهوری اسلامی ایران اقدامی انجام دهد. این ویژگی‌ها در كنار مقاومت اقتصادی مردم در برابر تحریم‌های آمریكا، سیاست‌ورزان كاخ سفید را به این جمع‌بندی رسانده كه در برابر ایران نمی‌توان از موضع زور و فشار وارد شد. به همین دلیل از مواضع سابق عقب‌نشینی و حرف‌های خود را تعدیل كردند.
این روند البته در همین مرحله متوقف نخواهد شد و با ادامه ایستادگی‌های ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، آمریكا بیشتر عقب‌نشینی خواهد كرد. ارتقای سطح ایستادگی و مقاومت ملت ایران واكنش منفعلانه‌تر آمریكا و متحدانش را در پی خواهد داشت.
مقاومت مردم ارتباط مستقیمی با اتحاد و یكپارچگی آنها در برابر دشمنان دارد. در فضای تهدید چند هفته گذشته آمریكا،‌ برخی بر این باور بودند كه اعمال فشارهای جدید زمینه را برای بروز جنگ از سوی ایالات متحده علیه ایران فراهم خواهد كرد و بنابراین برای این‌كه سایه جنگ و اقدام نظامی را از سر ایران دور كنیم بهتر است تن به مذاكره و گفت‌وگو دهیم. اما اكنون بی‌اعتباری این تحلیل‌ها با توجه به واكنش منفعلانه آمریكا به اثبات رسید.
 البته هدف سیاستمداران كاخ سفید این بود كه با اعمال فشار و تهدید،‌ ایران را پای میز مذاكره بنشانند. طبعا در چنین شرایطی اگر مذاكره می‌كردیم از موضع ضعف بود و گفت‌وگویی كه با طرف مقابل شكل می‌گیرد اگر از موضع قدرت نباشد به طور قطع و یقین برای كشور سم است.
 امروز آمریكایی‌ها تفهیم شدند كه ایران وارد چنین مذاكراتی نخواهد شد چون نیازی به چنین گفت‌وگویی نیست و فشارها و تحریم‌ها روی اراده ملت ایران
اثری ندارد.