سینما از آن  صاحبان پول‌های کثیف

سینما از آن صاحبان پول‌های کثیف


 كاظم راست گفتار با اشاره به این‌كه سینما دچار بحران اقتصادی شده است، تاكید كرد در این شرایط نابسامان برخی با پول‌های كثیف خود سینما را تسخیر كرده‌اند.
كاظم راست گفتار، تهیه‌كننده و كارگردان سینما در گفت‌وگو با مهر با اشاره به شرایط این روزهای سینمای ایران گفت: متأسفانه سینما نیز در كنار دیگر بخش‌های كشور دچار بحران اقتصادی شده كه این مساله خود سبب شده بحث تولید در سینما با مشكلاتی همراه شود.
او با اشاره به این‌كه بخش خصوصی در حوزه سینما توان تولید ندارد، بیان كرد: به‌عنوان مثال مدت‌هاست كه پروانه ساخت فیلم سینمایی مستقیم جهنم را دریافت كرده‌ام، این فیلم آماده تولید است اما به دلیل نبود سرمایه‌گذار نمی‌توانیم در این زمینه ورود پیدا كنیم.
این كارگردان تاكید كرد: در واقع افزایش فزاینده تورم و بی‌ثبات بودن بازار اقتصاد، شرایط را برای بخش خصوصی سخت كرده است به گونه‌ای كه ساخت یك فیلم سینمایی نسبت به قبل بسیار پرهزینه تمام می‌شود. البته یكی از علت‌های افزایش هزینه ساخت فیلم در سینما، حضور سرمایه‌گذارانی است كه پول‌هایی را وارد سینما كردند تا بتوانند برای خود اعتبار كسب كنند. او توضیح داد: این كسب اعتبار در سینما با افزایش پرداخت غیرمتعارف دستمزد به برخی از بازیگران همراه شد و در نهایت سینما و ستاره‌ها را در انحصار خود قرار داد. نباید فراموش كرد كه مردم برای دیدن بازیگر به سینما می‌روند و اگر فیلمی بازیگری شناخته‌شده نداشته باشد آن فیلم معمولا فروش نمی‌كند و افزایش دستمزد این بازیگران شناخته‌شده سبب شده بسیاری از كارگردانان و تهیه‌كنندگان نتوانند از بازیگران سرشناس برای فیلم‌های خود استفاده كنند.
كارگردان فیلم زنان ونوسی، مردان مریخی ادامه داد: متأسفانه دولت هم این‌كه بارها گفته حامی فرهنگ و هنر است، هیچ كاری در این زمینه انجام نداده است و هیچ حمایتی از فرهنگ و هنر در ایران نمی‌شود.
راست گفتار افزود: در چنین شرایطی افرادی به سینما راه پیدا می‌كنند كه با استفاده از پول‌های كثیف سینما را از آن خود می‌كنند و دولت هم هیچ نظارتی در این زمینه ندارد و در پی آن فضایی پیش می‌آید كه بسیاری از كسانی كه كارشان سینماست نمی‌توانند كار كنند.