دروغ است؛ چشم كسی كور نشد

مدیرعامل باشگاه سپاهان اخبار منتشر شده درباره خشونت هواداران این تیم را تکذیب کرد

دروغ است؛ چشم كسی كور نشد

 مسعود تابش، مدیرعامل سپاهان توضیحات تازه‌ای درباره اتفاقات بازی جنجالی هفته گذشته می‌دهد. او درباره ماجرای آتش زدن و تخریب خودرو‌های عكاسان و خبرنگاران، درباره اتفاقات رخ داده بیرون از ورزشگاه و همین‌طور نگرانی‌ها برای آینده، توضیحاتی می‌دهد. تابش به‌شدت نگران آینده است و می‌گوید اگر در اولین بازی فصل بعد دو تیم دوباره به هم بخورند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
 ماشین ما هم تخریب شد
چه كسی گفته هر اتفاقی كه در اطراف ورزشگاه نقش‌جهان افتاده كار سپاهانی‌ها بوده است؟ الان هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند كار هواداران ماست. ببخشید ماشین باشگاه را هم هواداران ما تخریب كرده اند؟ سه چهار كارمند باشگاه هم كتك خورده‌اند. این هم كار هواداران سپاهان بوده است؟ چرا باید طرفدار اصفهانی به كارمند و ماشین باشگاه صدمه وارد كند؟
 باید تماس می‌گرفتند
درباره پاركینگ ورزشگاه و راه ندادن ماشین خبرنگاران و عكاسان هم باید توضیحاتی بدهم. اولا كه پاركینگ در اختیار باشگاه سپاهان نیست. در اختیار پیمانكار است. ما نفعی درباره پاركینگ نداریم كه نخواهیم ماشین راه دهیم. باید خبرنگاران و عكاسان با اتوبوس به باشگاه می‌آمدند. ما قبل از بازی هماهنگی‌های لازم را انجام داده و روابط عمومی ما این مساله را با اهالی رسانه در میان گذاشته بود. باید تماس می‌گرفتند و هماهنگی می‌كردند. ما خودمان سعی می‌كنیم در زمان برگزاری چنین بازی‌های حساسی ماشین به ورزشگاه نبریم.
 گفتم این كار را نكنید
من فكر می‌كنم باید درباره بازی تصمیم درستی گرفته می‌شد. ناگهان قبل از بازی گفتند در آئین نامه آمده كه می‌توان به طرفداران تیم مهمان جایگاه بیشتری داد. اتفاقا این برخلاف آئین نامه بود. چرا قبلش هیچ حرفی نمی‌زدند و ناگهان چنین چیزی به ذهن‌شان رسید؟ من در جلسه شورای تامین استان، در تهران، در سازمان لیگ در فدراسیون، در اداره ورزش و... گفتم آقا این كار را نكنید. گفتم باتوجه به اتفاقاتی كه در بازی آخر در لیگ در آزادی افتاد باید تلاش كنیم تا تنش كم شود. داخل ورزشگاه هم واقعا خبری نبود. ما همه چیز را تحت نظر داشتیم ولی درگیری‌ها بیرون ورزشگاه بود. به نظرم اولین و بزرگ‌ترین اشتباه این بود كه گفتند باید استادیوم 50-50 باشد؛ یعنی مهمان هم 50درصد سكوها را داشته باشد. این اشتباه باعث شد تا مشكل به وجود بیاید.
 20 درصد بلیت نفروختیم
ما قبل از بازی كلی هواداران را به آرامش دعوت كردیم. دوست داشتیم همه در كمال سلامت بازی را ببینند و به خانه شان بروند. اتفاقا بلیت‌های كمی فروختیم. اگر توجه كرده باشید بخش زیادی از سكوها خالی بود. ما فقط 45 هزار بلیت فروختیم. 20 درصد بلیت‌ها فروخته نشد تا مبادا اتفاقی رخ دهد. در همان تهران گفتند 57 هزار بلیت می‌فروشیم ولی 97 هزارتا فروختند و آن اتفاقات افتاد. هوادار پرسپولیس را گذاشتند بالای سر هوادار سپاهان و دیدید چه اتفاقاتی رخ داد. ولی ما كنار هواداران پرسپولیس را خالی گذاشتیم كه مبادا اتفاقاتی رخ دهد. قبل از بازی هم بنده گفتم به خاطر جان مردم و هواداران اصلا بازی نمی‌كنیم. چقدر به بنده ایراد گرفتند. به خدا به خاطر سلامتی مردم بود. حتی بنده را سوال جواب كردند كه چرا شما این حرف را زدی؟ گفتم برایم جان مردم مهم است. البته بگویم كه مراجع ذی‌صلاح هم واقعا زحمت كشیدند ولی متاسفانه این اتفاقات رخ داد.
 دروغ است
به دروغ می‌گویند چشم هوادار كور شده است. من همین دیروز هم دوباره با مسؤول اورژانس اصفهان صحبت كردم و به هیچ وجه این مساله را تایید نكرد و گفت چشم كسی كور نشده است. این اتهام به هواداران سپاهان است و حتی جای شكایت دارد. ما این موضوع را پیگیری می‌كنیم.
 منظورم داخل ورزشگاه بود
كل مجروحانی كه به بیمارستان منتقل شدند 28 نفر بوده است. بقیه مصدومان سرپایی مداوا شدند. متاسفانه حرف‌های من را تحریف هم كرده‌اند. من نگفتم فقط سه‌چهار نفر مصدوم شدند. منظورم این بود كه داخل ورزشگاه مصدومان زیادی نداشتیم ولی همانطور كه اورژانس اصفهان اعلام كرده بیرون ورزشگاه درگیری بوده است. این مساله هم به باشگاه سپاهان ارتباطی پیدا نمی‌كند. ولی طبیعتا هر چه اورژانس بگوید درست‌تر و موثق‌تر است.
 فصل بعد به هم بخوریم چه می‌شود؟
این‌كه قلعه‌نویی گفته امسال مسابقات مهندسی شده بود... راستش رقابت‌ها تمام شده است. به قول آقای عرب مدیرعامل پرسپولیس باید فكری شود. باید جلساتی برگزار شود. زمینه برای ایجاد آرامش در فصل بعد مهیا شود. قرار است این دو تیم دوباره با هم بازی كنند. هركسی كه در ورزشگاه چه در تهران و چه در اصفهان این رفتارها را كرد، دشمن دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس است. بعضی از اینها برای فوتبال نمی‌آیند و فقط می‌آیند كه تخریب كنند و تنش به وجود بیاورند. باید جلساتی برگزار شود. ببینید اگر قرعه‌كشی شود و مثلا در اولین بازی فصل بعد پرسپولیس و سپاهان به هم بخورند،چه می‌شود؟ دوباره قرار است در اصفهان یا تهران این اوضاع را داشته باشیم؟ ما حاضریم برای رفع این مشكلات هزینه كنیم. جان انسان‌ها از هر چیزی مهم‌تر است.