آخرین مهلت واگذاری اموال مازاد بانك‌ها، پایان امسال است

آخرین مهلت واگذاری اموال مازاد بانك‌ها، پایان امسال است


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانك‌ها باید تا انتهای سال ۱۳۹۸ به سرانجام برسد.
به گزارش تسنیم، فرهاد دژپسند روز یكشنبه در نشست با مدیران عامل بانك‌های دولتی، از آنها خواست برنامه مدون واگذاری‌ها شامل زمان‌بندی و شیوه‌های واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد خود را به معاونت امور بانكی، بیمه و شركت‌های دولتی این وزارتخانه ارائه کنند.
وزیر اقتصاد با بیان این‌كه واگذاری این اموال می‌تواند به شیوه‌های مختلف از جمله فروش مستقیم، اجاره به شرط تملیك، واگذاری مدیریت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) یا هر شیوه مناسب دیگری صورت گیرد، از طراحی و تصویب شیوه‌های جدید واگذاری، توسط هیأت عالی واگذاری در روزهای آینده خبر داد كه می‌تواند مورد استفاده بانك‌ها نیز قرار گیرد.
دژپسند همچنین از تصویب امكان واگذاری شركت‌ها و اموال مازاد بانك‌ها در قالب قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به واسطه پیگیری‌های وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: به این ترتیب، تسهیل بیشتری در اجرای تكلیف قانونی بانك‌ها برای واگذاری اموال مازاد آنها ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به تملیك برخی بنگاه‌های زیان‌ده و حتی ورشكسته در قبال مطالبات از سوی بانك‌ها اظهار كرد: به نظر من، بانك‌هایی كه ناچار از تملیك این‌گونه بنگاه‌ها شده‌اند، می‌توانند با بهره‌گیری از تیم‌های تخصصی كارآفرین، نسبت به ساماندهی و سپس واگذاری این بنگاه‌ها اقدام كنند و از این طریق ضمن احیای مطالبات خود، سود بیشتری نیز تحصیل كنند.