دفع ۲ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

دفع ۲ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه


به محض ظاهر شدن چند هواپیمای اسرائیلی در ساعت 3 و ۲۲ دقیقه بامداد دیروز كه از سمت جولان وارد خاك سوریه شده بودند، سامانه‌های دفاع هوایی این كشور فورا آنها را رهگیری و به سمت‌شان شلیك كرد. در نتیجه این شلیك موشك‌های دشمن در هوا منهدم شده و تكه‌پاره‌های آنها در خاك سوریه فرود آمد. به گزارش المیادین، یك منبع نظامی سوری با اعلام این خبر گفت: سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه حمله دشمن صهیونیستی را كه برخی مواضع در جنوب غرب دمشق و حومه قنیطره را هدف گرفت دفع كرد. با این حال منابع خبری می‌گویند در جریان این حملات سه سرباز سوری كشته و هفت نفر دیگر زخمی شده‌اند.
به گفته این منبع، ساعت 4 و ۱۰ دقیقه بامداد دشمن صهیونیستی چند حمله هوایی به سمت حومه شرقی قنیطره داشت كه به كشته و زخمی شدن سربازان منجر شد. این حملات برخی خسارات مادی نیز به همراه داشت. در هفدهم ماه گذشته میلادی نیز سامانه‌های دفاع هوایی سوریه هواپیماهای متخاصم را كه به سمت قنیطره می‌آمدند، هدف قرار دادند. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توضیح این حملات اظهار كرد، ارتش در واكنش به شلیك دو راكت از جبل‌الشیخ در شمال جولان كه شنبه شب انجام شد، مناطقی نظامی را در سوریه هدف قرار داد. وی مدعی شد، در این حملات به دو آتشبار، چند سایت رصد اطلاعات در منطقه جولان و نیز یك آتشبار سامانه دفاع هوایی از نوع  SA2 سوریه آسیب وارد كرده‌اند. در همین رابطه خبرنگار اسپوتنیك نیز گزارش داد، در اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی منطقه تل‌الشعار دچار حریق شد. به گفته این خبرنگار، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه توانستند چند موشك رژیم صهیونیستی را كه در موج دوم حملات از جولان اشغالی شلیك شده بودند قبل از رسیدن به تل‌الشعار منهدم كنند.
تل‌الشعار روز دوشنبه گذشته نیز هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود و در جریان آن یك افسر سوری كشته و سه سرباز نیز زخمی شده بودند. به گفته خبرنگار اسپوتنیك، یكی از موشك‌های رژیم صهیونیستی در القنیطره منهدم شد. منطقه القنیطره یكی از مناطق بسیار مهم در جنگ اكتبر سال ۱۹۷۳ محسوب می‌شود.