اجرای عوارض الكترونیكی در ۱۰ آزادراه تا پایان تیر

اجرای عوارض الكترونیكی در ۱۰ آزادراه تا پایان تیر


معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها اعلام كرد: مرحله دوم طرح پرداخت الكترونیكی عوارض آزادراهی تا پایان تیرماه در ده آزادراه دیگر كشور اجرایی می‌شود.
سیدحسین میرشفیع در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: تا پایان تیرماه، با جمع شدن عوارضی‌های سنتی در آزادراه‌های قزوین - رشت، تهران - پردیس، ساوه - سلفچگان، قم  - كاشان، كاشان - اصفهان، ارومیه - تبریز، زنجان  - تبریز، كنارگذر مشهد، باغچه - مشهد و بندرعباس - شهید رجایی، عوارض عبور از این آزادراه‌ها به‌صورت الكترونیكی پرداخت می‌شود.
در مرحله نخست این طرح كه از نوروز امسال آغاز شد، عوارض در چهار آزادراه تهران - قم، كرج -قزوین، قزوین -زنجان و تهران -ساوه به‌صورت الكترونیكی و از روش‌های مختلف به خصوص با مراجعه به سایت‌های اینترنتی www.aaniro.com و www.nspay.ir،  نرم‌افزارهای كیپاد، آنی رو و تاپ، تهیه برچسب بانك مسكن یا پوزها و عابربانك‌های مستقر در توقفگاه‌های بین جاده‌ای پرداخت می‌شود.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شركت توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل كشور در خصوص طرح پرداخت عوارض بر اساس پیمایش نیز گفت: طرح پرداخت عوارض
بر اساس پیمایش نیز تا دو هفته آینده در مسیر آزادراه تهران - ساوه حدفاصل تهران - رباط كریم به‌صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و در مرحله بعد در مسیر كرج - قزوین بین شهرهای هشتگرد، نظرآباد، محمدیه و مهرگان به اجرا گذاشته می‌شود تا مسافرانی كه بین این شهرها تردد می‌كنند، فقط بخشی از عوارض را كه از آن تردد می‌كنند، پرداخت كنند و مجبور به پرداخت كل هزینه نباشند.
وی افزود: یكی دیگر از اقداماتی كه برای تسهیل در امر رسیدگی به مشكلات و سؤالات رانندگان صورت گرفته، نصب كیوسك‌های اطلاع‌رسانی است كه در این كیوسك‌ها علاوه بر ارائه خدمات پرداخت به رانندگان، به سؤالات و شكایات آنها در همان محل رسیدگی می‌شود.
میرشفیع افزود: در این كیوسك‌ها، كارت آنی رو نیز به افرادی كه سر و كار كمتری با اینترنت و شناخت كمتری از روش‌های پرداخت الكترونیكی عوارض دارند، ارائه می‌شود تا پرداخت الكترونیكی عوارض برای آنها هم ممكن باشد. وی تصریح كرد: هدف از اجرای این طرح، حذف نیاز به توقف در عوارضی‌ها و ایجاد ایمنی و تسهیلات بیشتر برای رانندگان است و مردم نباید بابت الكترونیكی‌شدن پرداخت عوارض نگرانی داشته باشند.
وی افزود: خوشبختانه در مرحله نخست، همه مشكلات اجرا شناسایی شده و شكایات مردم به حداقل ممكن رسیده است، اما در صورتی كه مردم نسبت به عوارض خود اعتراض یا شكایاتی داشته باشند، می‌توانند شكایات خود را به سامانه پیامكی ۱۰۰۰۰۱۵۳۱ یا شماره تلفن ۶۳۴۶۸۵۳۱ در تهران اعلام كنند.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های كشور همچنین در خصوص مرحله سوم اجرای این طرح گفت: تا پایان شهریور قرار هست همه
۲۸ آزادراه كشور تحت پوشش پرداخت الكترونیك عوارض آزادراهی قرار گیرند .