نَقد

نَقد


گیتی خامنه، مجری تلویزیون در گفت‌وگو با مهر درباره حضور برخی چهره‌ها در كسوت اجرا كه زبان معیار را رعایت نمی‌كنند، بیان كرد:
    گاهی احساس می‌كند به او و دیگر مجریان توهین شده است.
  تعریف اجرا امروزه بسیار تقلیل پیدا كرده و ساده‌ترین شاخصه‌هایی كه سال‌ها پیش معیار بود اكنون اهمیتی پیدا نمی‌كند. افرادی وارد اجرا می‌شوند كه حمایت‌های بالایی هم پیدا می‌كنند، افرادی كه گاهی می‌بینید اعتماد به نفس بالایی دارند و علی‌رغم اشتباهات بزرگ در اجرا می‌توانند به كارشان ادامه دهند و من حتی گاهی تعجب می‌كنم چطور آنتن در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.
    من به عنوان یك مجری گاهی احساس می‌كنم به محدوده كاری ما توهین می‌شود. كار اجرا اكنون به شیوه‌ای پیش می‌رود كه انگار كاری تخصصی نیست و هركسی با هر میزان علاقه‌مندی و اطلاعات می‌تواند اجرا را امتحان كند.
    مخاطب حق دارد كه از جعبه جادو درست‌ترین كلمات و غنی‌ترین دایره واژگان و به‌روزترین شیوه مكالمه را بشنود و ببیند. الان متاسفانه این حق رعایت نمی‌شود و از طرفی حق كسانی هم كه كار را بلد هستند و مردم برای آنها سرمایه‌گذاری مادی و معنوی كرده اند پایمال می‌شود.
    كشف نیروهای جدید بسیار خوب است، اما به این معنا نیست كه هر كسی وارد این كار شود. مجری تاثیر بسیاری روی زبان مردم دارد، زمانی ما برای اجرا روی زبان معیار و شاخص‌های این زبان تاكید داشتیم تا همگان این شاخص‌ها را رعایت كنند.