هالیوود در حسرت تنوع محل فیلمبرداری ایران

هالیوود در حسرت تنوع محل فیلمبرداری ایران


 من خودم بیش از همه مخاطب شبكه‌های خبر و ورزش هستم و از كیفیت محتوای عرضه شده آنها هم راضی هستم و به گمانم استانداردهای بالای جلب مخاطب را دارند، ولی در سریال‌سازی هنوز كه هنوز است نتوانسته‌ایم جایگاهی در خور بیابیم چون نگاه صنعتی تولید نداریم و بیشتر موسمی حركت می‌كنیم.
اگر می‌بینیم كه مدیران بالادستی نیز مدام نگران رقابت با ماهواره‌اند ناشی از همین موسمی بودن است. اگر مانند شبكه‌های ورزش و خبر ساختار حرفه‌ای درستی را بر سریال‌سازی حاكم كنیم دیگر هیچ شبكه فارسی‌زبانی به گردمان نخواهد رسید. سریال خوب گلی خودرو نیست كه منتظرش باشیم كه بهار برسد و شكوفه بزند. سریال‌سازی راهبرد می‌خواهد، یك راهبرد و یك روش تولید جدی می‌خواهد و باید ‌مانند گیاهان حساس با مراقبت كافی، شرایط تولید یك سریال خوب را فراهم كرد. گروه سازنده می‌خواهید؟؟ شكی نیست در ایران بچه‌های خلاق و مستعد بسیار فراوان داریم.
داستان می‌خواهید؟؟ در رابطه با سریال‌سازی این گونه نیست كه بگوییم از یك قصه خوشمان آمده و بیاییم آن را سریالش كنیم چون سریال سطح مخاطبش بالاست و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی كرد كه تمام مخاطبان را پوشش دهد. اگر سریالی باب طبع یك فرد یا یك گروه خاص باشد، مسلم است كه در مردم جایگاهی ندارد. تلویزیون باید قبول كند سطح توقع مردم ما بالاست و باید برای همه مردم محتوا تولید كند و نه یك اقلیت.
محل فیلمبرداری می‌خواهید؟ به عنوان كسی كه در مهد سینمای صنعتی كار كرده، می‌گویم بسیاری از كارگردانان هالیوود در حسرت تنوع طبیعتی هستند كه ایران دارد. آنها مجبورند بسیاری از محل‌های طبیعی را با رایانه ایجاد كنند ولی اینجا تا دلتان بخواهد مکان و طبیعت بكر و دست اول داریم و طبیعی است اگر با زندگی، زبان و فرهنگ مردم و در دل زندگی مردم داستان‌پردازی كنید، قطعا سریال‌ها مورد علاقه مخاطبان خواهد بود.
با وجود این همه محتوا كه در رسانه‌های مختلف عرضه می‌شود به طوری كه گوشی‌های تلفن همراه هم جای ابزار سرگرم‌كننده را گرفته‌اند وظیفه تلویزیون بسیار حساس و بغرنج است و باید بتواند خیلی سیستماتیك و با برنامه مخاطب را جذب كند.