لاریجانی: سخنان مكرون ناشیانه بود

لاریجانی: سخنان مكرون ناشیانه بود


رئیس مجلس با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با رئیس‌جمهور آمریكا گفت: این سخنان تأسف‌آور و
 ناشیانه بود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،علی لاریجانی كه در نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز مجلس صحبت می‌كرد، افزود: این‌گونه مطالب از زبان آقای ترامپ بعید نیست و بر ایشان حرجی نیست اما این مطالب از زبان آقای مكرون هیچ سنخیتی با محتوای مطالبی كه در مذاكرات متعدد حضوری و تلفنی با آقای روحانی رئیس‌جمهور ایران منتقل كردند نداشت، ظاهرا ایشان با هر كسی ملاقات یا مذاكره دارد مطابق میل او سخن می‌گوید.
وی تأكید كرد: اگر مكرون این‌قدر در حل مسائل بین‌المللی و خط و نشان كشیدن برای سایر ملت‌ها متبحر است، بهتر نیست مشكلات داخلی خود را سر و سامان دهد كه این‌قدر كشته و زخمی روی دست ملت فرانسه نماند.
رئیس مجلس همچنین با اشاره به مساله فلسطین ادامه داد: سا‌ل‌ها پیش رهبری معظم در مساله فلسطین راه‌حل دقیقی را ارائه و چند روز پیش آن را مجدد طرح كردند و آن وجود آرای ملت فلسطین است كه از چند جزء تشكیل شده است.
وی اظهار كرد: اول در مساله فلسطین تمام اطراف و سازمان ملل به راه‌حل دموكراتیك همه‌پرسی تن دردهند، دوم همه آوارگان فلسطین به وطن اصلی خود بازگردند، سوم در یك رفراندوم همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی نسبت به حكومت آتی خود اعلام نظر كنند و در آخر در حكومت مورد نظر ملت فلسطین كه با آرای اكثریت آنها تشكیل می‌شود نسبت به یهودیان انتقال‌یافته به این سرزمین تصمیم‌گیری شود.