تاج: دولت دست از سر فوتبال بردارد

امنیت ورزشگاه‌ها به عهده فدراسیون نیست

تاج: دولت دست از سر فوتبال بردارد

 مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز در هتل آكادمی فوتبال ایران رودرروی خبرنگاران نشست:
 در ابتدا می‌خواهم مساله اهواز، فینال جام حذفی را توضیح دهم. از همه هواداران فوتبال باید عذرخواهی كنم.قطعاً تلاش خواهیم كرد دیگر از این اتفاقات کمتر بیفتد البته تضمینی وجود ندارد كه تكرار نشود. تخمین‌ها وقتی درست از آب در می‌آید كه ما بلیت‌فروشی الكترونیكی داشته باشیم و بتوانیم ورزشگاه را كنترل كنیم. حرف نیروی انتظامی درست است و می‌گوید وقتی با دست افراد را بگردیم، كار عملی نیست و ضریب اشتباهات بالا می‌رود.
 تنها ایراد سازمان لیگ از جمله فتاحی و دوستان ما و همچنین ناجا و برخی دستگاه‌های امنیتی این بود كه بازی فینال جام حذفی در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شد. با این حال روز گذشته نجفی، مدیركل امنیت استان خوزستان گفت اگر بازی در ورزشگاه غدیر برگزار می‌شد، وضعیت از این هم بدتر می‌شد.
 امنیت ورزشگاه‌ها به‌عهده فدراسیون و سازمان لیگ نیست. وقتی بلیت‌فروشی به شیوه استاندارد باشد و بدانیم چند عدد بلیت فروخته شده و صندلی‌ها به چه صورتی است و مردم سر ساعت بیایند، بحث فرق خواهد كرد.
 وظیفه فدراسیون نیست كه خودش ورزشگاه‌ها را بسازد، تلاش فدراسیون تهیه كمپ تیم ملی است. هر چند اینجا اشكالاتی هم وجود دارد. اعتقاد دارم دولت باید دست از سر فوتبال بردارد.
 ورود نمایندگان مجلس به فوتبال هم موضوعی مهم است. قاضی‌زاده هاشمی به هر اتفاق فوتبالی واكنش نشان می‌دهد و هفته‌ای پنج بار حرف می‌زند. درباره ورزشگاه شهدای خوزستان یا غدیر اگر دادكان یا مصطفوی حرف بزنند حق دارند؛ چون فوتبالی هستند و رئیس فدراسیون هم بوده‌اند. این افراد با این‌كه فوتبالی هستند، سالی دو بار حرف می‌زنند؛ اما قاضی‌زاده به اندازه تمام دوره‌های مجلس صحبت كرده است. با این شرایط او باید درباره تركیب تیم ملی هم اظهار نظر كند! كجا سراغ دارید كه بدون اطلاع از حداقل‌ها درباره فوتبال حرف زده شود؟
 بسیاری از فدراسیون‌ها پول یومیه خودشان را ندارند و اردوهای‌شان تعطیل شده، ولی چرا فقط به فوتبال پرداخته می‌شود؟ چون برخی‌ها فوتبال را نردبانی برای خودشان می‌بینند. هر چقدر هم به انتخابات نزدیك می‌شویم، صحبت‌ آقایان بیشتر می‌شود.
 خوشبختانه ویلموتس كارش را آغاز كرد. وحید هاشمیان را به عنوان كمك ایرانی در كادر فنی ویلموتس گذاشتیم. 12-11 مربی خارجی را به دو مربی كاهش دادیم و قرار است در نهایت به سه نفر افزایش یابد. از لحاظ مالی، وضعیت خوب نیست و شما رسانه‌ها علتش را می‌دانید. از دولت می‌خواهم كمك كند. در شش ماه گذشته توسط صالحی امیری تنها پاداش 200 میلیونی برای تیم فوتبال امید گرفته شد.
 مشكل دیگر ما ارز عادی است. همین الان برای تیم ملی در كره‌جنوبی و تیم جوانان در روسیه به سختی ارز تهیه كردیم. ما از نهادهایی مثل AFC طلبكاریم. از فیفا هم 6-5 میلیون دلار طلب داریم كه اگر وارد كشور شود چیزی نزدیك صد میلیارد تومان می‌شود و می‌توان خیلی از مشكلات را حل كرد. ما همین الان به دنبال راهی برای پرداخت قسط اول طلب ویلموتس هستیم.
 ورود وزارت ورزش در حوزه فوتبال فقط ارشادی است و نمی‌تواند دخالت عملیاتی كند؛ نه وزارت ورزش و نه دیگر دستگاه‌های اجرایی. وزارت ورزش توصیه‌ای به كمیته اخلاق نداشته‌اند.