كار كردن زیر سایه گلوبال هاوك

كار كردن زیر سایه گلوبال هاوك


انصافا قبول كنید كه خیلی سخت بود. این‌كه مهم‌ترین اتفاق روز یك ضربه شست به پهپاد متجاوز باشد و نقل همه محافل هم چیدن نوك آركیوی جاسوسی باشد. اما ما اینجا باید بنشینیم و فارغ از همه این مسائل و حواشی و صحبت‌ها و اظهارنظر، مثل انسان‎‌های فرهیخته و فرهنگی برای صفحات‎مان فكر كنیم. لابه‌لای نوشتن گزارش و پیاده كردن مصاحبه هم هر از چندی تیتر خبرها را مرور كنیم كه چه اتفاقی افتاده و دوباره آمریكایی‌ها چه گفته‌اند و اولدورم بولدورم كرده‌اند ولی خب ما مردان و زنان روزهای سخت هستیم. خلاصه كه چهار صفحه فرهنگی امروز جام‌جم در چنین شرایطی بسته شده. بله این جوری‌هاست!
 اول از همه بگوییم كه دیروز 31 خرداد بود. احتمالا دیگر همه مناسبتش را می‌دانند. بله دكتر مصطفی چمران را می‌گوییم. ساناز قنبری از هفته قبل حواسش به این مساله بوده و مصاحبه‌اش را هم گرفته بود. قنبری كه سینما را مثل كف دستش می‌شناسد از قبل مقرر كرده بود  برای سالروز چنین روزی برود سراغ یكی از عوامل فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌كیا كه كمتر مورد توجه قرار گرفته است. همین هم شد كه گشت و گشت و عباس بولوندی را پیدا كرد كه طراحی صحنه و لباس فیلم مزبور را به عهده داشته. مصاحبه قنبری آنقدر خوب بود كه دبیر گروه از آن كاور بگیرد و تیتر اصلی صفحه 9 را بدهد به مصاحبه قنبری. خلاصه اگر نظر ما را می‌خواهید اول بروید سراغ این گزارش كه از همین صفحه شروع و ادامه‌اش هم رفته در صفحه 11.
 در صفحه 10 هم رفته‌ایم سراغ یك اتفاق خوب؛ اتفاقی كه همین آخر هفته گذشته در مشهد افتاد. آقا رضای امیرخانی كه معرف حضور هستند. آقا رضا پنجشنبه گذشته یك نوك پا بلند شده و رفته بوده مشهد و در یكی از كتابفروشی‌های این شهر با مخاطبان آثارش به گپ و گفت نشسته. خلاصه بچه‌های صفحه 10 كه كارویژه اصلی‌شان ادبیات و كتاب است، رفته‌اند و ته و توی این موضوع را در آورده و یك گزارش خوب و خواندنی گذاشته‌اند در صفحه. شما هم اگر از علاقه‌مندان به آثار آقا رضا هستید، گزارش بچه‌های صفحه 10 را از دست ندهید.
 در نهایت هم در صفحه 12 رفته‌ایم سراغ یك موضوع حساس و عجیب و غریب. قصه از این قرار است كه بعضی خواننده‌های دی‌جی چند وقتی است كه دارند در فضای مجازی جولان می‌دهند و عقد و عروسی و مراسمی نیست كه از زیر دست حضرات
در برود. بعضی از این جناب‌های دی‌‎جی زیرزمینی، كارویژه اصلی‌شان جشن تولد است. همین هم باعث شد  برویم تو نخ اینها تا ببینیم اوضاع‌شان چند چند است. آن طرف هم رفتیم سراغ یكی از مسؤولان پلیس فتا كه ببینیم حواس‌شان به اینها هست یا نه. خلاصه این گزارش هم خواندنی شده و می‌توانید در صفحه 12 بخوانیدش.