پیام‌های سرنگونی گلوبال هاوك

پیام‌های سرنگونی گلوبال هاوك

ادامه از صفحه یک
نخست آن‌كه اگر در گذشته آمریكایی‌ها تصور می‌كردند ایران از رویارویی نظامی با نیروهای نظامی‌شان اجتناب می‌ورزد، اینك دریافته‌اند كه جمهوری اسلامی به پشتوانه اقتدار نظامی و همچنین حمایت افكار عمومی در داخل كشور هیچ ابایی از رویارویی مستقیم نظامی با نیروهای آمریكایی ندارد و برای چنین امری كاملا آماده است.
همچنین اقدام ایران، پیامی روشن به مركز كنترل و فرماندهی منطقه‌ای ارتش آمریكا موسوم به سنتكام است؛ به این معنا كه تمام تحركات دریایی و هوایی آنها حتی اگر از پیشرفته‌ترین تكنولوژی نیز برخوردار باشد، تحت نظر نیروهای ایرانی قرار دارد و اگر آمریكا بخواهد اقدامی نابخردانه انجام دهد، با پاسخ قاطع و محكم ایران مواجه می‌شود.
در ضمن اظهار‌نظر ترامپ در‌خصوص این‌كه احتمالا مورد هدف قرار گرفتن پهپاد آمریكایی ناشی از یك اشتباه فردی بوده، نشان می‌دهد كه آمریكا عملا در برابر جمهوری اسلامی ایران در وضعیت نامتوازنی قرار گرفته و توان انجام هیچ اقدام عملیاتی را ندارد. این رفتار آمریكا نشان می‌دهد دولت ترامپ نه تمایل به آغاز یك جنگ با ایران را دارد و نه از توان لازم و كافی برای رویارویی با ایران برخوردار است. آمریكایی‌ها به‌خوبی می‌دانند هر ضربه به ایران می‌تواند سرآغاز شعله‌ور‌شدن تمام منطقه و گرفتاری نیروهای آمریكایی و متحدان آن در این حریق باشد.