كلید معمای قتل تاجر آهن در نبش قبر

كلید معمای قتل تاجر آهن در نبش قبر

پرونده قتل تاجر آهن كه قربانی توطئه همسر و باجناقش شده بود، با نبش قبر مقتول و انجام آزمایش دی‌.ان.ای وارد مرحله تازه‌ای شد. خواهران مقتول مدعی شدند، دو فرزند مقتول، فرزندان واقعی برادرشان نیستند.
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، مرد میانسالی كه تاجر آهن در تهران بود 21 اردیبهشت 91 در خانه‌اش در محله یوسف‌آباد با شلیك گلوله به قتل رسید‌. راز این جنایت، سر به مهر مانده بود تا این‌كه بعداز گذشت شش سال ماموران، اطلاعات جدیدی یافتندكه نشان می‌داد همسر و باجناق او در این جنایت نقش دارند. زمستان سال گذشته این دو نفر در تهران و اصفهان بازداشت شدند. همسر مقتول در تحقیقات گفت، شوهرش را با داروی بیهوشی، بیهوش كرده و بعد شوهرخواهرش، او را با شلیك گلوله كشته است. آنها می‌گفتند به دلیل مسائل و درگیری خانوادگی او را كشته‌اند، اما شواهد حاكی از این بود مرد تاجر برای تصاحب اموالش كشته شده است. 
متهمان صحنه قتل را بازسازی كردند و در حالی روانه زندان شدند كه دختر و پسر مقتول با حضور نزد بازپرس دادسرای جنایی تهران آن دو را بخشیدند. این در حالی بود كه دو خواهر مقتول مدتی بعد با حضور نزد بازپرس پرونده گفتند كه دختر و پسر جوان كه قاتل و همدستش را بخشیدند فرزندان برادرشان نیستند و خواستار نبش قبر برادر خود و انجام آزمایش دی‌.ان.ای شدند‌. در جریان تحقیقات از آنها معلوم شدكه مقتول سال‌ها تحت درمان بوده و نمی‌توانسته پدر شود و حتی در این‌باره مدارك پزشكی نیز ارائه كردند و همیشه به وجود دو فرزند برادرشان در این سال‌ها مشكوك بودند. 
پس از ارائه درخواست آنها و استفتاء از آیت‌ا... مكارم شیرازی مبنی بر این كه نبش قبر مرد فوت شده می‌تواند انجام گیرد، با هماهنگی قضایی دستور نبش قبر مقتول صادر شد. چند روز پیش با حضور تیم تشخیص هویت و ماموران پلیس آگاهی پایتخت نبش قبر انجام شد. قرار است با انجام آزمایش از فرزندان مقتول، نسب آنها مشخص شود.