اعتراف آمریكا به نقش اف.ای.تی.اف در تحریم‌ها

اعتراف آمریكا به نقش اف.ای.تی.اف در تحریم‌ها


اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریكا در روز پایانی نشست اخیر گروه ویژه اقدام مالی
اف.ای.تی.اف نشان می‌دهد آمریكا از
 اف.ای.تی.اف برای كشف راه‌های دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌كند.
 به گزارش فارس، در ماه‌های اخیر بارها كارشناسان درباره سوءاستفاده آمریكا از گروه ویژه اقدام مالی  اف.ای.تی.اف برای اجرای تحریم‌ها هشدار داده بودند و آن را ابزار موثرتر شدن تحریم‌ها می‌دانستند، اما موافقان اجرای درخواست‌های  اف.ای.تی.اف در داخل كشور، این موضوع را انكار می‌كردند و حتی مدعی بودند اجرای استانداردهای این نهاد بین‌الدولی باعث جلوگیری از افزایش فشارهای تحریمی خواهد شد.
 با این اوصاف، اظهارات صریح استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریكا در نشست اخیر  اف.ای.تی.اف كه در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا آمریكا برگزار شد و روز جمعه هفته قبل پایان یافت و ریاست این نهاد بین‌الدولی از نماینده آمریكا به نماینده چین منتقل شد، نشان می‌دهد آمریكا از  اف.ای.تی.اف برای كشف راه‌های دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌كند.
  این اولین بار است كه وزارت خزانه‌داری آمریكا به طور رسمی اعلام می‌كند گروه ویژه اقدام مالی از دور زدن تحریم‌ها پیشگیری می‌كند. بر اساس این گزارش، اخیراً مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا هم در كنفرانس خبری مشترك با هایكو ماس، وزیر خارجه آلمان خواستار تصویب فوری و بدون حق شرط لوایح مرتبط با  اف.ای.تی.اف یعنی لوایح الحاق به كنوانسیون‌های پالرمو و سی.اف.تی توسط ایران شده بود.