مبارزه مسلحانه، پاسخی به معامله قرن

مبارزه مسلحانه، پاسخی به معامله قرن

 در حالی كه همچنان اعتراضات به برگزاری نشست منامه ادامه دارد برخی گروه‌های فلسطینی خواستار تجدید نظر در برنامه‌های خود شده و می‌گویند بازگشت به مبارزه مسلحانه تنها راه مقابله با طرح شوم معامله قرن است .
به گزارش شبكه المیادین، روز گذشته جمع كثیری از مردم غزه در اعتراض به برگزاری نشست منامه در مقابل دفتر سازمان ملل متحد تظاهرات كرده و ضمن محكوم كردن نشست منامه خواستار بازگشت به خانه‌های‌شان در فلسطین شدند. روز سه‌شنبه نیز گروه دیگری از فلسطینیان مقیم لبنان با برگزاری تظاهرات در برابر دفتر سازمان ملل در بیروت، نشست منامه را محكوم كرده و گفتند فلسطین فروشی نیست. به گزارش همین منبع در تونس نیز مردم با برگزاری تظاهرات در مقابل جبهه خلق فلسطین خواستار همبستگی با ملت فلسطین و محكومیت نشست منامه شدند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس طی روزهای گذشته ضمن محكوم كردن نشست منامه خواستار تدوین یك استراتژی جدید و ملی شد كه فراگیر بوده و همه گروه‌های فلسطینی نسبت به آن متعهد باشند. از سوی دیگر زیاد نخاله، دبیركل جهاد اسلامی فلسطین در اظهاراتی گفت: مقاومت و مبارزه مسلحانه تنها راه مقابله با طرح آمریكا موسوم به «معامله قرن» است. وی با برشمردن پیامدهای طرح استعماری و صهیونیستی معامله قرن گفت: باید مسیر مقاومت و مبارزه مسلحانه را انتخاب كنیم و به عده‌ای اجازه ندهیم بگویند آنچه فلسطینی‌ها قبول می‌كنند ما نیز می‌پذیریم. این سخن در پاسخ به اظهارات اخیر عادل الجبیر، وزیر مشاور در امورخارجه سعودی بود كه گفت: فلسطینی‌ها تصمیم نهایی را می‌گیرند و آنها بپذیرند دیگران هم خواهند پذیرفت.
نشست منامه كه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار شد، قصد دارد در ارتباط با اجرای طرح معامله قرن سرمایه‌گذاری‌های خاصی را در سرزمین‌های اشغالی ترتیب دهد. این طرح 50 میلیارد دلاری كه از سوی جارد كوشنر، داماد ترامپ رونمایی شده است قصد دارد با سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از فلسطین كل مساله فلسطین و مبارزه با اشغالگران صهیونیستی را به فراموشی بسپارد . به همین دلیل خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی سابق حماس می‌گوید: «معامله قرن» معامله‌ای مشكوك و رشوه‌ای برای منطقه با پول عرب‌هاست. درهمین رابطه عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس عرب با انتقاد از نشست اقتصادی بحرین علیه فلسطین اعلام كرد از جمله خوشبینی‌های امروز این است كه پهپاد آمریكا سرنگون می‌شود اما این كشور نمی‌تواند حتی یك گلوله به سمت ایران شلیك كند.
به گفته عطوان: نشست اقتصادی بحرین «ماسك‌ها» را كنار زد و چهره‌های حقیقی را آشكار كرد.
وی  گفت: نشست بحرین، علنی كردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است اما سلاح مقاومت كه سال 2006 بر اسرائیل پیروز شد مایه خوشبینی است؛ خوشبینی دیگر آنجا بود كه حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های فلسطینی سه میلیون اسرائیلی را در تل‌آویو به پناهگاه فرستادند.