جدول پخش شبكه مستند تابستانی شد

جدول پخش شبكه مستند تابستانی شد

شبكه مستند با اضافه كردن یك بخش جدید تحت عنوان «مستند مسابقه‌های تابستان» و تدارك ویژه‌برنامه‌هایی جذاب، بینندگانش را در ایام تابستان همراهی خواهد كرد.
به گزارش روابط‌عمومی شبكه مستند سیما، این شبكه در تابستان 98 ویژه‌برنامه‌هایی را در نظر گرفته كه طبق زمان‌بندی تعیین‌شده در جدول پخش
قرار می‌گیرند.
پخش برنامه‌های تابستان 98 از امروز ساعت 15 در شبكه مستند سیما آغاز می‌شود. در این بخش كه مستند مسابقه‌های تابستان نام دارد، روزهای زوج فصل چهارم مستند فرمانده و روزهای فرد مستند مسابقه «هفت شهر عشق» پخش خواهد شد.
هفت شهر عشق با تهیه‌كنندگی سعید ابوطالب و اجرای عبدالرضا امیراحمدی از یكشنبه 2 تیر ساعت 15 در جدول پخش شبكه مستند قرار می‌گیرد.
هفت شهر عشق باهدف نشان دادن علاقه‌ها و وابستگی‌های فرهنگی كشورهای دارای نوروز در 15قسمت تولیدشده و در آن حسام نواب صفوی، كاوه خداشناس، علیرام نورایی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی و نرگس محمدی با هنرمندانی از كشورهای تركیه، آذربایجان، تاجیكستان، افغانستان و هند رقابت کردند.
این فیلم - مسابقه در مکان‌های داخلی و خارجی از جمله دهلی‌نو، قونیه، هرات، باكو، تهران، كاشان، شیراز، اصفهان و شیراز تصویربرداری شد. این مستند در ایام تابستان، ساعت 15 از شبكه مستند پخش می‌شود.
سری چهارم مستند مسابقه «فرمانده» كه فیلمبرداری آن در مناطق بكر و دیدنی منطقه سیستان و بلوچستان انجام‌شده است، با شروع تابستان از شبكه مستند سیما پخش خواهد شد.
پس‌ از آن با شروع مرحله نهایی مسابقه، 11 شركت‌كننده راهی منطقه كویری زاهدان برای شروع رقابت اصلی مستند مسابقه فرمانده شدند.
در این رقابت سخت و نفسگیر كه در استان سیستان و بلوچستان و مناطق دیدنی آن فیلمبرداری شد، در نهایت دو نفر به‌عنوان برگزیدگان نهایی برای مسابقه فینال انتخاب شدند.
بخش پایانی مسابقه در منطقه «دَرَك» به‌عنوان حاشیه‌ای‌ترین منطقه استان سیستان و بلوچستان و در نقطه صفر مرزی فیلمبرداری شد.
پخش این مستند از اول تیر ساعت 15 در شبكه مستند آغاز شد.
«شفاخانه» دیگر برنامه‌ای است كه یكشنبه‌ها ساعت 19 با پخش مستندهایی با موضوع سلامت روی آنتن شبكه مستند می‌رود.
در ایام تابستان پخش برنامه‌هایی با محوریت گردشگری نیز در شبكه مستند ادامه دارد، این شبكه در بسته‌های «مستند ایران» و «تهرانگرد» بینندگانش را با نقاط مختلف ایران آشنا می‌كند.
تهرانگرد پنجشنبه‌ها ساعت 17 و 30 دقیقه و مستند ایران چهارشنبه‌ها ساعت 22 روی آنتن شبكه مستند
می‌روند.