شگفتی در اولین روز ویمبلدون

شگفتی در اولین روز ویمبلدون


صد و سی و سومین دوره از مسابقات گرنداسلم ویمبلدون از روز دوشنبه آغاز به كار كرد تا در بخش انفرادی زنان و مردان از 128 شركت‌كننده یك نفر بتواند به جایزه 350/2 میلیون یورویی برسد. نكته جالب اینجاست كه در اولین روز این بازی‌ها دو شگفتی آن هم در بخش انفرادی زنان رقم خورد. به گزارش جام‌جم، اولین شگفتی زمانی رقم خورد كه نائومی اوساكا، بانوی شماره 2 تنیس جهان بازی نخست خود را باخت و در كمال تعجب حذف شد.
اوساكا در بازی اول خود مقابل یولیا پوتینتسوا با نتیجه 2 بر صفر شكست خورد تا وداع زودهنگامی با سومین گرند اسلم سال داشته باشد. بانوی شماره 2 جهان در ست اول با نتیجه نزدیك ۷ بر ۶ مغلوب شد و در ادامه ست دوم را ۶ بر ۲ واگذار كرد.
دومین اتفاق عجیب هم زمانی رقم خورد كه كری گاف آمریكایی در اولین بازی خود ونوس ویلیامز، دیگر هموطن خود را شكست داد. نكته عجیب اینجاست كه كری گاف تنها 15 سال دارد و توانست در دو ست با نتایج مشابه 6 بر 4 رقیب 39 ساله‌اش را شكست دهد. البته گاف پیش از این نیز با صعود به مرحله نهایی تنیس ویمبلدون تاریخ‌سازی كرده بود. او جوان‌ترین تنیسور تاریخ این رقابت‌ها لقب گرفت. با شروع خوب گاف، برخی رسانه‌ها از او به عنوان سرنا ویلیامز آینده یاد می‌كنند.
در بخش مردان هم تنها نتیجه دور از انتظار حذف الكساندر زورف بود. تنیسور آلمانی و مرد شماره 5 تنیس جهان با نتیجه 3 بر یك مقابل ییلی وسلی شكست خورد.