جشنواره پویانمایی کشف استعدادها

جشنواره پویانمایی کشف استعدادها


اسامی هیات داوران در بخش‌های پویانمایی، فیلم كوتاه، نیمه بلند و بلند جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسكی اعلام شد.
به این ترتیب رئیس هیات انتخاب در این بخش‌، محمدرحیم لیوانی بوده و فاطیما یثربی، معین صمدی، علیرضا كاویان‌راد و حمیدرضا حافظی دیگر اعضای هیات انتخاب هستند. همچنین مریم كشكولی‌نیا، كیانوش عابدی و محمدعلی صفورا، داوران این بخش هستند.
به گزارش جام‌جم، اسامی هیات داوران دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسكی تلویزیونی ایران در بخش‌ «پویانمایی و مجموعه» اعلام شد. بر این اساس دكتر ناصر گل‌محمدی به عنوان رئیس هیات داوران معرفی شد و اسامی اعضای هیات داوری هم به این شرح اعلام شده است: امیر محمد دهستانی، كیانوش دالوند و عبدا... علیمراد.
 بیان مشكلات جامعه با برنامه‌های عروسكی
یاسر ولی‌زاده، صدا پیشه عروسك صبر خان (عروسك برنامه شب‌های اترك ) از سیمای خراسان‌شمالی معتقد است: زبان طنز سعی دارد مشكلات و چالش‌های اجتماعی را با توجه به نیاز جامعه بیان كند و جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسكی فرصتی است تا این عروسك‌ها به همه مخاطبان در سراسر كشور معرفی و عروسك‌های برنامه‌های تلویزیونی فراموش نشود.
دكتر ناصر گل‌محمدی، عضو شورای سیاست‌گذاری و رئیس هیات انتخاب و داوری بخش پویانمایی، سریال و مجموعه درباره تاثیر مثبت جشنواره برای هنرمندان می‌گوید: جشنواره پیش رو می‌تواند بهترین راه برای كشف استعدادهایی باشد كه در استان‌های مختلف مشغول به كار هستند. چون در برخی شهرها ما تولید پویانمایی نداشتیم و با توجه به برگزاری جشنواره شاهد فعالیت آنها هستیم. از این رو جشنواره می‌تواند یك اتفاق خیلی مثبت باشد. وی درخصوص برگزاری این جشنواره ادامه می‌دهد: با توجه به آثاری كه من در جشنواره دیدم، فكر می‌كنم به دلیل تمركزی كه رسانه روی آن دارد توانسته به رشد پویانمایی كمك شایانی كند.
 معرفی آثار تولید شده
عبدالامیر سبیعی، تهیه‌كننده پویانمایی در صدا و سیمای مركز یزد كه اثر «جنگ جهانی سوم» و «دو نفر بر فراز یك منبر» را تولید كرده می‌گوید: با وجود همه مشكلات و سختی‌ها، گروهی از بهترین جوانان در صدا و سیمای مركز شكل گرفته و ظرفیت‌های متعددی را به وجود آورده به گونه‌ای كه در حال حاضر این گروه توانایی تولید فیلم سینمایی را نیز دارد امیدوارم این جشنواره بتواند آثار و جوانان فعال در سراسر كشور را معرفی كند.
 ایجاد رقابت بین تولیدكنندگان  
فاطیما یثربی، عضو هیات انتخاب بخش پویانمایی، فیلم كوتاه، نیمه بلند و بلند معتقد است: چنین جشنواره‌ای می‌تواند تبعات خوبی در این زمینه داشته باشد. به خصوص این‌كه حركت فرهنگی در سراسر كشور از طریق شبكه‌های سراسری و استانی منعكس می‌‌شود. وی عنوان می‌كند: این جشنواره فضای رقابتی خوبی میان تولیدكنندگان پویانمایی در سراسر كشور به وجود آورده و تلویزیون از این فرصت می‌تواند به خوبی استفاده كند.
 جشنواره رونق تولید   
عبدا... علیمراد، فیلمساز برجسته و عضو هیات داوران بخش پویانمایی، سریال و مجموعه عنوان می‌كند: با توجه به سریال‌های پویانمایی كه من دیدم، فكر می‌كنم ما نسبت به ده سال قبل خیلی پیشرفت كرده‌ایم و با دیدن آثاری كه از رسانه پخش می‌شود می‌توان متوجه این پیشرفت شد. گرچه به هر حال هنوز هم كاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد.
اما با توجه به روندی كه در این زمینه در پیش گرفته‌ایم، آینده خوبی را برای آن متصور  هستم.