پویانمایی‌های ایرانی مشتری جهانی دارد

پویانمایی‌های ایرانی مشتری جهانی دارد

 رئیس مركز پویانمایی صبا با تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مركز از گسترش فروش آثار پویانمایی ایرانی در بازارهای بین‌المللی خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی معاونت سیما، محمدرحیم لیوانی سه‌شنبه ۱۱ تیر در نشستی با اهالی رسانه از برنامه‌ها و مجموعه‌های تولیدی این مركز برای تابستان ۹۸ كه در اختیار شبكه‌های تلویزیونی قرار گرفته است، سخن گفت.
 بسته ویژه «صبا» برای تابستان
لیوانی ابتدای نشست درباره بسته تابستانی پویانمایی‌‌ها گفت: خوشبختانه در دوره جدید مدیریت صدا و سیما تمركز ویژه‌ای روی پویانمایی ایجاد شده است و این مركز برای تابستان 14 برنامه به مدت ۴۲ ساعت برنامه‌های پویانمایی تولید و در اختیار هشت شبكه تلویزیونی برای پخش قرار داده است. لیوانی تصریح كرد: در حوزه‌های محتوایی، تاكید بر سبك زندگی ایرانی - اسلامی است. در دنیای رسانه‌ها درحال رقابت هستیم و در این رقابت باید برگ برنده‌ای داشته باشیم تا مخاطب را جذب كنیم. آسیب‌های اجتماعی، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی از دیگر موضوعاتی است كه در دستور كار قرار دارد و ما به سمت پویانمایی پاك می‌رویم.
 سطح تولید برای عرضه جهانی
رئیس مركز صبا با اشاره به فروش آثار پویانمایی ایرانی در بازارهای جهانی عنوان كرد: تولیدات ما به سطحی رسیده كه شركت‌ها در حوزه بین‌الملل خریدار آثار ما هستند و به این ترتیب فرهنگی كه برآمده از سبك زندگی ماست، در خارج از كشور رواج پیدا می‌كند.
وی گفت: شبكه بی‌.بی.‌سی به زبان فارسی، شروع به تولید برنامه برای كودكان كرده و این نشان از اهمیت این قشر دارد. با سابقه‌ای كه از بی.بی.سی داریم، می‌دانیم چه اهدافی را دنبال می‌كند. بر ما لازم است با تولیدات خود به نوعی با آنان مقابله كنیم. هرچند در حوزه اقتصاد سعی كردند ما را تحریم كنند اما در حوزه فرهنگ آن‌قدر غنی هستیم كه می‌توانیم وارد عمل شویم.
لیوانی در ادامه با اشاره به مجموعه‌های پویانمایی تازه مركز صبا اعلام كرد: میچكا، مهارت‌های زندگی، هالاباما، ماهی بادكنكی، كوچولوهای كنجكاو، مثل‌نامه، پند پارسی، فصل جدید یوز ایرانی، فصل جدید شكرستان و ... از جمله این مجموعه‌های پویانمایی است.
لیوانی با اشاره به تروریسم اقتصادی افزود: دشمنان با تروریسم اقتصادی كه برای ما ایجاد كرده‌اند باعث شده‌اند خریداران
به سختی سمت ما بیایند، اما چون كیفیت كارهای پویانمایی ایران بالاست، خریدها با اطمینان ادامه پیدا می‌كند.
وی در پایان سخنان خود به  دستور كار قرارگرفتن ساخت تولیداتی با محوریت موضوعات قرآنی اشاره و عنوان كرد: مجموعه‌هایی را به شكل كارهای تك‌قسمتی و فیلم‌های بلند و نیمه‌بلند با محوریت پیامبران و همچنین كارهایی را براساس آموزه‌های قرآنی می‌سازیم.
 شهاب حسینی در   پویانمایی ‌ها
در ادامه صفوی، تهیه‌كننده مجموعه شكرستان عنوان كرد: از سیاست‌های جدید مركز صبا این است كه در شبكه‌های اجتماعی هم حضور داشته باشد و قرار است ما پویانمایی‌های یك یا دو دقیقه‌ای بر این اساس تولید كنیم.
او با اشاره به حضور شهاب حسینی در مجموعه شكرستان به‌عنوان صداپیشه و راوی تأكید كرد: استفاده از هنرمندانی چون شهاب حسینی به مردم‌پسندتر شدن پویانمایی كمك می‌كند و این اتفاق در حوزه‌های دیگر هم رخ داده است.