وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در امارات

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در امارات

روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در میان برخی كشورهای عرب همچنان ادامه دارد. این كشورها كه عمدتا از متحدان عربستان سعودی بوده و در اصل با چراغ سبز واشنگتن و ریاض دست به چنین اقداماتی می‌زنند، همان راهی را می‌روند كه سال‌های گذشته صهیونیست‌ها آرزویش را داشتند اما مقاومت فلسطینی‌ها مانع آن بود.
به گزارش شبكه خبری المنار، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی فاش كرد كه یسرائیل كاتس، وزیر خارجه این رژیم روز یكشنبه گذشته به منظور مشاركت در كنفرانس محیط زیست سازمان ملل به ابوظبی سفر كرده است. طبق این گزارش، كاتس در ابوظبی با آنتونیو گوترش، دبیركل سازمان ملل و چند مقام بلند پایه اماراتی دیدار داشته است. وی همچنین در جریان این سفر ابتكار عملی را مبنی بر همكاری اقتصادی رژیم صهیونیستی و كشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله عربستان از طریق زیرساخت‌های اتصال راه‌آهن اراضی اشغالی به كشورهای حوزه خلیج‌فارس و بندر حیفا پیشنهاد داده است. گفته می‌شود كاتس با مقامات اماراتی درباره روابط دوجانبه و وضعیت ایران نیز گفت‌وگو كرده است. رژیم صهیونیستی می‌كوشد مساله دشمنی با ایران را برای برخی كشورهای عرب بزرگ كرده تا در سایه آن بتواند روابط خود را با آنها عادی كند. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واكنش به این سفر اظهار كرد: این سفر، یك گام مهم رو به جلو در روابط اسرائیل با كشورهای منطقه است.
در همین راستا، تحلیلگر مسائل سیاسی شبكه «كان» رژیم صهیونیستی در واكنش به این سفر گفت: این سفر كه اكنون تصاویر آن را مشاهده می‌كنیم و توسط دفتر وزارت خارجه منتشر شده از جمله سلسله سفرهایی است كه به طور مداوم توسط مقامات رسمی اسرائیل انجام می‌شود. پیشتر نیز صهیونیست‌ها از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته بودند به صورت پنهانی با تعدادی از رهبران كشورهای عرب متحد با عربستان ارتباط داشته و بین طرفین رفت و آمدهایی پنهانی صورت گرفته است .
این سفر در شرایطی افشا می‌شود كه روزهای چهارم و پنجم تیرماه منامه پایتخت بحرین میزبان نشست اقتصادی مشكوكی با مدیریت آمریكا و رژیم صهیونیستی بود. هدف از این نشست شروع مرحله اول اجرایی طرح موسوم به معامله قرن بود و در نظر داشت با پول كشورهای ثروتمند عرب زمین‌های فلسطینی را خریده و در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهد. كنفرانس منامه با محكومیت گسترده‌ای مواجه شد و گروه‌های فلسطینی ضمن محكوم كردن این نشست اعلام كردند خاك فلسطین ‌فروشی نیست و آنها تا آخرین نفس برای بازپس‌گیری سرزمین‌های مادری‌شان مبارزه خواهند كرد. با روی كار آمدن
محمد بن سلمان در عربستان سعودی این كشور رهبری روندی را برعهده گرفت كه در نهایت قصد دارد با زیرپا گذاشتن سال‌ها مبارزه و جان‌فشانی فلسطینی‌ها روابطی عادی را با اسرائیل برقرار كند .