آویژه در نقش شل سیلور استاین

آویژه در نقش شل سیلور استاین


این روزها در سالن بوستان مركز تئاتر كانون، تئاتری اجرا می‌شود به نام «عموی عجیب بزرگ كوچیك من» كه از نوشته‌های شل سیلور استاین است.
ناصر آویژه این نمایش را كارگردانی می‌كند و ایفای نقش سیلوراستاین را نیز برعهده دارد. روز دوشنبه گذشته این نمایش با حضور خانواده‌ها و همچنین نویسندگان و شعرای ادبیات كودك و نوجوان به صحنه رفت و در ادامه اجرا از رضی هیرمندی مترجم آثار شل‌سیلور استاین تجلیل شد. هیرمندی چند‌جلد از ترجمه آخرین اثر سیلور استاین را با عنوان «با همه چی» برای علاقه‌مندان امضا كرد و ناصر آویژه نیز با گریم و لباس سیلور استاین خطاب به كودكان حاضر در سالن گفت: من شل سیلور استاین، متولد ۱۹۳۰ در شیكاگو هستم كه سال ۱۹۹۹ بر اثر سكته قلبی درگذشتم. كتاب‌های زیادی برای بچه‌ها نوشتم، ترانه نوشتم و نقاشی كردم. كتاب‌های من به زبان‌های مختلف به‌خصوص فارسی ترجمه شد و فردی كه من را به مخاطبان ایرانی معرفی كرد كسی نیست جز رضی هیرمندی.
نمایش «عموی عجیب بزرگ كوچیك من» كه نمایشی ویژه كودكان، نوجوانان و خانواده‌هاست با بازی مریم آشوری، ماهك فتاح‌پور، ناصر آویژه، مهرداد باقری، شاهین گل‌كار، محمد اله‌دادی، سبا سلیمانی و رها آویژه اجرا می‌شوند.
همچنین براساس توضیحات آویژه، پویشی با عنوان «یك شب، یك نمایش، یك نویسنده» راه‌اندازی شده كه طی آن هر اجرای نمایش عموی عجیب بزرگ كوچیك من با حضور یك‌نویسنده به صحنه می‌رود.