جوشانده‌ای برای گل

جوشانده‌ای برای گل



علاوه بر استفاده از دو روش بالا می‌توانید از بعضی مواد طبیعی دیگر به عنوان آفت‌‌كش استفاده كنید، اما یادتان باشد این مواد ممكن است خیلی كند عمل كنند و شما دیر به نتیجه مطلوب برسید و نتیجه دیر هنگام باعث پیشرفت آفت و خسارت بیشتر آن می‌شود.
عصاره تنباكو: یك فنجان تنباكو را را در یك پارچ آب خیس كنید. آن را 24 ساعت جلوی آفتاب قرار دهید تا عصاره‌اش را كاملا پس دهد. می‌توانید مقداری صابون غیر عطری یا چند قطره مایع ظرفشویی را هم به آن اضافه كنید.
الكل: با استفاده از الكل رقیق شده و گوش پاك‌كن هم می‌توانید روی قسمت‌های آلوده برگ و ساقه را تمیز كنید. این روش برای برگ‌های ظریف و علفی مناسب است.
پوست پرتقال: در فصل مركبات می‌توانید پوست پرتقال‌ها را در ظرفی بریزید. مقداری آب روی آنها بریزید و به مدت یك روز در یك محل گرم قرار دهید. بعد آن را از صافی رد كنید. نهایتا به این عصاره چند قطره صابون كه نه معطر باشد نه آنتی‌باكتریال یا شامپو بچه اضافه كنید
و روی گیاه بپاشید.
دارچین: یك قاشق چای‌خوری پودر دارچین را با یك لیوان آب دم كنید و از جوراب رد كنید. محلول به دست آمده را دست‌كم سه بار و به فاصله چند روز روی برگ‌ها و سطح خاك اسپری كنید.
سیر و فلفل: یك حبه سیر، یك پیاز كوچك و یك قاشق چای خوری پودرفلفل را در مخلوط كن بریزید تا یك خمیر به دست آید. مقداری آب روی آن بریزید و بگذارید یك روز بماند. بعد آن را از یك صافی پارچه‌ای رد كنید. می‌شود به عصاره به دست آمده چند قطره مایع ظرفشویی هم اضافه كرد. این حشره‌كش حالت خمیری دارد.
جوشانده برگ گوجه فرنگی: این محلول نیز برای حشره‌كشی كارآمد است. می‌توانید به تنهایی یا با سركه و آب جوشیده و استفاده كنید.
توجه داشته باشید این محلول‌ها را تازه درست و زود مصرف كنید، چون بعد از 24 ساعت خواص خود را از دست می‌دهند.
دقت كنید اول مقداری از آن را روی قسمتی از برگ امتحان كنید. یك روز بعد اگر دیدید به گیاه آسیبی نزده، روی تمام قسمت‌های آلوده اسپری كنید.