ساخت «ایل دا»؛ پر بازیگرترین سریال دفاع مقدس

ساخت «ایل دا»؛ پر بازیگرترین سریال دفاع مقدس


«ایل دا» روایتگر دفاع از مام میهن، جزو پر بازیگرترین سریال‌های دفاع مقدس بوده كه 75 درصد از مرحله پیش‌تولید آن انجام شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، سیدعلیرضا سبط‌احمدی تهیه‌كننده سریال تلویزیونی ایل دا (مادر ایل) در خصوص روند تولید این مجموعه گفت: این مجموعه با موضوع اتحاد و حماسه مردان و زنان عشایر مرزنشین در برابر متجاوزان به خاك این مرز و بوم و قصه ایستادگی و ایثار آنها را بین سال‌های 1358 تا 1359 را روایت می‌كند.
وی ادامه داد: این مجموعه به كارگردانی راما قویدل در 30 قسمت و80  مکان فیلمبرداری در مناطق مرزی استان لرستان و شهر خرم‌آباد و در فضایی كاملا بومی و با حضور بازیگران تئاتری، تلویزیونی و محلی تصویربرداری خواهد شد. 135 بازیگر در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند كه به عبارتی از  پر بازیگرترین مجموعه‌های در گونه دفاع مقدس است.
تهیه‌كننده ایل دا اظهار كرد: در این مجموعه یكی از شاخص‌ترین و پركارترین جلوه‌های بصری را شاهد كه به ابتكار عظیم محمدی و سینا قویدل
خواهیم بود.
سبط احمدی با اشاره به این‌كه بیش از 75 درصد از پیش‌تولید این كار انجام شده، ادامه داد: ساخت دكورهای این مجموعه توسط مهدی احمدی رو‌ به اتمام است و كار طراحی صحنه را رضا حاج‌درویش و طراحی گریم را هم جلال امیرمرندی و طراح لباس را دلیله سوفیانی به عهده دارند، مدیر تولید این مجموعه محمدرضا نجفی و مدیر تداركات آن هم محسن اسكندری است.
تهیه‌كننده این سریال گفت: موسیقی فولكلور كه با فرهنگ غنی قوم لر توسط رضا خسروی ساخته می‌شود، جذابیتی است كه باید شنیده شود.
وی افزود: صحنه‌های جنگ با دو دوربین و گاهی هم سه دوربین توسط مدیر تصویربرداری مصطفی احمدیان و صدابرداری حسین غفاری ثبت خواهد شد، فاطمه گودرزی، رحیم نوروزی، امیرمحمد زند، علی دهكردی، كاظم هژیرآزاد، جعفر دهقان، سیروس همتی، نیما رازانی، معصومه بافنده و  بهروز چاهل (دورگه ایرانی-هندی) حضورشان قطعی است و بازیگران مطرح دیگری در مرحله عقد قرارداد هستند. این كارگردان تصریح كرد: در این سریال زن و مرد ایرانی تفنگ به دست و كنار هم، از مام میهن تا پای جان دفاع می‌كنند و لحظاتی ناب را شاهد خواهیم بود.