زلزله در فوتبال مصر

زلزله در فوتبال مصر

 محمد صلاح می‌توانست سال فوتبالی خود را به بهترین شكل ممكن به پایان برساند. بعد از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با لیورپول، ستاره مصر این فرصت را داشت كه با تیم ملی كشورش در جام ملت‌های آفریقا كه دست بر قضا در خود مصر برگزار می‌شد به قهرمانی برسد تا شانس خود برای كسب توپ طلای سال را بیشتر كند. اما بازی مرحله یك‌هشتم نهایی این تیم مقابل آفریقای جنوبی آنطور كه مردم مصر می‌خواستند پیش نرفت. آفریقای جنوبی در دقیقه 85 به تنها گل این بازی رسید تا رویای صلاح و میلیون‌ها مصری یكباره خراب شود.
پس از سوت پایان بازی، محمد صلاح و دیگر بازیكنان با چشمانی گریان زمین را ترك كردند و تماشاگران نیز به همین شكل و با بهت فراوان، این دقایق تلخ را پشت سر گذاشتند. آنها كه دو سال پیش با پنالتی صلاح در همین قاهره، هلهله و جشن صعود به جام جهانی را تجربه كرده بودند، این بار دقیقا نقطه عكس آن را تجربه كردند. البته این حذف ناباورانه به همین اشك‌ها و ناراحتی‌ها تمام نشد و یك خانه‌تكانی اساسی در فوتبال این كشور رخ داد.
به گزارش الاهرام، بعد از حذف تیم ملی مصر هانی ابوریده، رئیس فدراسیون فوتبال این كشور استعفا داد و رسما از فعالیت در این سمت كناره‌گیری كرد. او در باره این تصمیم خود گفت: با وجود آن‌كه فدراسیون هیچ گونه 
كم كاری نسبت به تیم ملی نداشته اما به خاطر این حذف و به رسم ادب كناره‌گیری می‌كنم. رئیس فدراسیون فوتبال مصر همچنین تاكید كرد كه آگیره سرمربی تیم و همه اعضای كادر فنی هم از كار بركنار و اخراج شده‌اند.
از سوی دیگر، رسانه‌های ورزشی و چهره‌های فوتبالی مصر نیز به انتقاد از تیم ملی كشورشان پرداختند. در همین راستا، ارم اسپورت گزارشی منتشر كرد و در آن تغییرات توسط سرمربی مصر را اعلام اصلی شكست معرفی كرد. بنا بر این گزارش، آگیره پست الننی و چند بازیكن دیگر را در بازی مقابل آفریقای جنوبی عوض كرد كه در نتیجه آن بازی از دست مصر خارج شد. هیثم فاروق، بازیكن پیشین تیم ملی فوتبال مصر هم درباره حذف تیم كشورش از جام ملت‌ها در یك برنامه تلویزیونی گفت: این نسل، بدترین نسل فوتبال مصر در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا است. 
آنها تاریكی را به فوتبال مصر برگرداندند و دیگر خبری از تیمی نیست كه روزی حسام و ابراهیم حسن در آن بازی 
می‌كردند.