درخشش چشمگیر آثار جشنواره پویانمایی

درخشش چشمگیر آثار جشنواره پویانمایی


آثار درخشانی از استان‌ها در جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسكی حاضر هستند كه كیفیت آنها چشمگیر است. هیچ اثری نیست كه ساخته و پرداخته یك نفر باشد، بلكه گروهی از افراد در خلق آن اثرگذار هستند و اگر اثری به نام من شناخته می‌شود، نظر لطف مردم است.
زمانی كه «مدرسه موش‌ها» یا «خونه مادربزرگه» را می‌ساختیم، تنها افراد معدودی بودند كه با تحصیلات مرتبط، در این حوزه به فعالیت مشغول بودند و بقیه افراد یا به صورت تجربی كار می‌كردند یا رشته اصلی‌شان تئاتر بود، ولی به همت همین افراد، خانواده برنامه‌های عروسكی ایران به وجود آمد. البته امروز صدها و هزاران نفر با تحصیلات مرتبط، در شهرها و استان‌های مختلف كشورمان مشغول تولید كارهای درخشان در حوزه عروسكی هستند.
باید همه مشكلات را با دقت و وسواس كنار گذاشت و به كار پرداخت. سابق بر این خیلی از امكانات را نداشتیم، ولی امروزه تجهیزات بیشتری فراهم شده و حتی مقرر شده در استان‌ها بدون محدودیت و سقف بودجه، آثار پویانمایی و برنامه‌های عروسكی تولید شود كه اقدام خوبی است.
از اقدامات انجام شده و نیز وعده‌های مدیران ارشد سازمان صدا و سیما برای كمك به فعالان حوزه برنامه‌های عروسكی تشكر می‌كنم. درخشش آثار حاضر در جشنواره كه از استان‌ها حاضر شده بود، چشمگیر است. عزم و اراده‌ای بیش از مركز، در استان‌ها دیده می‌شود، آثار با گویش بومی و متناسب با شرایط همان استان‌ها كه لازم است زمینه دوبله آنها برای پخش از شبكه‌های سراسری فراهم شود.