ساماندهی نوبت‌گیری  فعلا در تهران

ساماندهی نوبت‌گیری فعلا در تهران

و اما این ایرادات در حالی است كه اخیرا مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، از راه‌اندازی سامانه یكپارچه نوبت‌دهی الكترونیكی به‌منظور ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایتمندی بیماران در تمامی بیمارستان‌های دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، خبر داد. خبری كه هنوز یك ماه بیشتر از اعلام آن نمی‌گذرد و به نظر می‌رسد برای تاثیرگذاری و نتیجه بخش بودن به مدت زمان بیشتری نیاز داردتا شاید مردم با خیال آسوده‌تری به‌دنبال دریافت نوبت از بیمارستان‌های دولتی باشند. گرچه به گفته مرضیه نوربخش، این سیستم در حال حاضر در استان تهران آغاز شده است.
بنابراین به نظر می‌رسد مشكلات شهروندانی كه در شهرهای دور و نزدیك از وضعیت نوبت‌دهی گلایه مند هستند همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.
در هر صورت از زمانی كه بنا شد بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به سامانه نوبت‌دهی تجهیز شوند قرار بر این بود که ضمن جلوگیری از پذیرش بیش از حد ظرفیت، از اتلاف وقت مراجعان و بیماران هم جلوگیری شود. اما با توجه به محقق نشدن این هدف، جای تعجب است مسؤولانی كه توانسته‌اند طرح بزرگی چون طرح تحول نظام سلامت را در كشور پیاده كنند، چگونه اكنون از پس اجرای مطلوب طرح سامانه نوبت‌دهی برنمی‌آیند!