نباید بگذاریم پرسپولیس زمین بخورد

پروین: به اندازه برانكو از كالدرون حمایت می‌كنم

نباید بگذاریم پرسپولیس زمین بخورد

شرایط فصل نوزدهم برای علی پروین نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. او همیشه خود را حامی مربیان و مدیران این تیم نشان می‌دهد و در زمان سرمربیگری برانكو نیز یكی از آنهایی بود كه بیشترین حجم حمایت از پرسپولیس را داشت. با او برای دقایقی صحبت کردیم:

علی آقا، ابتدا دوست داریم از حال و احوال شما مطلع شویم!
خدا را شكر خیلی بهتر از قبل هستم. یك مشكل خیلی كوچك برایم پیش آمد، اما بچه‌ها اصرار كردند بهتر است چند روزی در بیمارستان تحت نظر باشم. هر چه گفتم حالم خوب است، تاثیری نداشت و بعد از سه چهار روز بستری شدن به خانه برگشتم. حالا هم كارهای روزمره را انجام می‌دهم و مشكلی ندارم.
برنامه‌های عصر سه‌شنبه پیشكسوتان با مدیریت شما در سال جدید هم ادامه دارد؟
بله صددرصد. این همه برنامه ریزی كردیم تا پیشكسوتان را دور هم جمع كنیم و ان‌شاءا... كه سال‌ها بتوانیم این جمع را حفظ كنیم. خودم به هر دلیلی در تمرینات نباشم، بچه‌ها می‌آیند و تمرین می‌كنند. به طور كلی اجازه نمی‌دهیم زنجیر رفاقت پیشكسوتان از بین برود.
چند روز قبل گابریل كالدرون مهمان شما بود. كمی در مورد این مربی صحبت می‌كنید؟
هر چه بود، در همان جلسه گفتیم. دیگر چه باید بگویم؟

*درخصوص اخلاق و رفتار و شخصیت كالدرون !
آدم خیلی خوبی بود. آرام و باشخصیت بود و حرف‌های امیدواركننده‌ای می‌زد. فهمیدم با هدف‌های مهمی به پرسپولیس آمده و خیلی دوست داشت با تاریخ باشگاه و پیشكسوتان پرسپولیس آشنا شود. مربی محکمی بود و دلم را قرص كرد. پرسپولیس چنین مربی خوبی می‌خواست تا شخصیت باشگاه را حفظ كند. خوشحال او را در پرسپولیس می‌بینم.

فكر می‌كنید پرسپولیس با این مربی بتواند نتیجه بگیرد؟
بله، صددرصد. البته لیگ ما این طوری نیست كه بتوان آن را پیش بینی كرد، شاید هزار اتفاق بیفتد اما كالدرون كارنامه خوبی دارد و فكر می‌كنم در پرسپولیس هم موفق باشد. آرژانتینی است و در اروپا و آسیا كار كرده. اگر مربی بدی بود، نمی‌توانست در لالیگا كار كند. تیم ملی عربستان و بحرین را به او نمی‌دادند و به پرسپولیس هم نمی‌آمد. شنیدم بازیكنان پرسپولیس هم در مصاحبه‌های‌شان از این مربی حمایت می‌كنند. یعنی حرف من نیست كه بگویم كالدرون خوب است یا نیست، همه در موردش می‌گویند كه موفق می‌شود.

علی آقا در جلسه‌ای كه با او داشتید، به كالدرون گفتید از تو حمایت می‌كنم. درست است؟
بله این حرف را زدم و پای حرفم می‌ایستم. من از همه مربیان پرسپولیس تا به حال حمایت كردم. همان قدر كه حامی برانكو بودم پشت كالدرون هم هستم. نباید بگذاریم این مربی تنها بماند. پرسپولیس موفق شود، همه مردم و پیشكسوتان موفق و خوشحال می‌شوند. اگر كسی دلش برای پرسپولیس می‌سوزد باید حامی سرمربی این تیم باشد. ما هستیم كه نباید بگذاریم پرسپولیس زمین بخورد. ان‌شاءا... كه بهترین نتایج را می‌گیرد.

به نظر شما هواداران چه نقشی در این میان دارند؟
آنها هم باید پای كار باشند و از تیم خودشان حمایت كنند. الان همه بگویند چون برانكو رفته، ما هم از پرسپولیس حمایت نمی‌كنیم دودش به چشم چه كسی می‌رود؟ غیر از این است كه پرسپولیس ضرر می‌كند؟ همین هواداران ضرر می‌كنند؟ باید همه دست به كار شوند و خودشان نگذارند پرسپولیس لطمه ببیند.

باشگاه توانسته بیشتر بازیكنان فصل قبل را حفظ كند. این موضوع خوب است یا بد؟
بالاخره همان بازیكنانی كه یكی دو سال اخیر برای پرسپولیس بازی كرده‌اند، با جو این تیم آشنا هستند و تجربه بیشتری دارند. الان همه باشگاه‌ها دنبال جذب بازیكنان پرسپولیس هستند. پس باشگاه كار خوبی كرده كه این بازیكنان را در تیم نگه می‌دارد. من كه از این برنامه باشگاه كیف كردم. ان‌شاءا... بچه‌ها هم دست به دست هم بدهند و كار را پیش ببرند.
​​​​​​​
شما هنوز دنبال خرید باشگاه پرسپولیس هستید؟
ما صدبار این موضوع را اعلام كردیم؛ هر وقت آقایان قصد فروش واقعی باشگاه را داشته باشند، آستین‌ها را بالا می‌زنیم و وارد عمل می‌شویم. ما همراه پیشكسوتان آمادگی خرید باشگاه را داریم و امیدوارم هر چه زودتر این تصمیم‌ گرفته شود تا پرسپولیس بیشتر از این ضرر نكند. همه باشگاه‌ها باید خصوصی شوند.