نَقد

نَقد


مجید قناد كارگردان، تهیه‌كننده و مجری برنامه‌های كودك و نوجوان تلویزیون در گفت‌وگو با صبا درباره حضور كمرنگ خود در تلویزیون بیان كرد:
 به عقیده من بچه‌ها فراموش شده‌اند و رنگ آنها در این رسانه كمرنگ شده است. جست‌وجویی انجام دهید و ببینید چه كارهایی در زمینه كودك در حال انجام است؟ بچه‌های امروز قرار است در آینده یك سرزمین را اداره كنند پس آیا نباید آنها را برای آینده آماده كنیم؟
 اگر كسی به دنبال ساخت برنامه در تلویزیون باشد باید حامی مالی بگیرد كه بانك است یا اپراتورهای تلفن همراه كه حضور آنها از نظر من برای ساخت برنامه‌هایی مخصوص كودكان مناسب نیست. حركت خوبی كه در زمینه كودك صورت گرفت مشاركت وزیر بهداشت در بحث تندرستی و سلامتی كودكان در سال ۹۷ بود كه ساخت این‌گونه برنامه‌ها به صورت مشاركتی برای كودكان مناسب‌تر از حضور حامی‌های مالی است.
 من به مدت هشت سال  عمو فیتیله‌ای‌ها را زنده اجرا كردم و مشكلی به وجود نیامد، اما در سال‌های آخر اجرای برنامه، متاسفانه به دلیل غرور یك نفر از دوستان و این‌كه فكر می‌كردند هر كاری را درست انجام می‌دهند تصمیم گرفتم شخصا از برنامه جدا شوم كه لطمه‌ای به كار وارد نشود. بعد از جدا شدن من از  فیتیله‌ای‌ها، از آن پس برنامه برای بزرگ‌ترها و به صورت ضبط شده و بعضا با ادبیات و اجرای بد روی آنتن رفت.
 بعد از  فیتیله‌ای‌ها به ساخت برنامه مخصوص كودكان و نوجوانان فكر كردم، اما تلویزیون گفت كه نمی‌تواند كمك كند و باید به فكر حامی مالی باشم. من از تلویزیون خواهش می‌كنم بچه‌ها را تنها نگذاریم و همان طور كه ماه رمضان و عید ، سریال مخصوص دارد، بچه‌ها نیز برنامه مخصوص به خود را می‌خواهند. بسیاری از برنامه‌های تلویزیون برای دهه ۶۰ است و این نشان می‌دهد به جای حركت رو به جلو به عقب برگشته‌ایم.