پیگیری مشكلات مردم

پیگیری مشكلات مردم


 قطعا باید رسانه ملی جایی داشته باشد در برنامه‌های مختلف كه هم از لحاظ داستانی و هم غیرداستانی، مشكلات مردم را منعكس كند و مردم خودشان را در مقابل آینه‌ای ببینند كه در این آینه همه چیز دیده شده و پرده‌پوشی وجود نداشته باشد.
تلویزیون با این وسعت و پهناوری باندی، این قدرت را دارد كه با بازنمایی مشكلات مردم كمك كند كه این مشكلات رفع شود یا به حداقل برسد. واجب و لازم است كه رسانه ملی با تشكیل میزگردهای تخصصی و دعوت از كارشناسان واقعی، مشكلات اصلی ایرانیان را پیگیری كند.
بارها مخاطبان از تكراری شدن فضای داستانی سریال‌ها گلایه كرده‌اند. اگر سازندگان آثار مجاب شوند كه پیگیری مشكلات مخاطبان را به عنوان اصلی اساسی در دراماتیزه كردن سریال‌ها به‌كار گیرند یقین بدانید با یك تیر دو نشان زده‌ و هم بر جذابیت سریال افزوده و هم از تكرار درآمده‌اند.
میزگردهای تخصصی فراوانی در رسانه ملی در حیطه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته‌ایم كه برخی از آنها پیشرو و دارای تحلیل‌های به روز و بسیاری هم سرشار از تكرار بوده‌اند. یك راه كم هزینه برای افزایش جذابیت رسانه ملی همین است كه این میزگردها را به سمت ارائه محتواهای پیشرو و تحلیلی ببریم.
البته كه جدی كردن دامنه نقد در تحلیل ممكن است حوزه استحفاظی آنهایی را كه رونق كسب و كارشان در گروی عدم بیان ناگفته‌هاست با خطر جدی و اعمال فشار روبه‌رو كند ولی حرف حق را باید زد چون در نهایت مردم دوستدار کسانی هستند كه حقیقت‌طلب، حقیقت‌گو و حقیقت‌جو هستند و رسانه ملی هم باید مردمی باشد.