ظرفیت‌های بم بیشتر معرفی می شود

ظرفیت‌های بم بیشتر معرفی می شود


۱۷ تیر ۸۲ قلعه تاریخی بم و منظر فرهنگی آن در فهرست بهترین آثار تاریخی جهان به ثبت رسید. امسال هم مثل سال‌های گذشته این سالروز در بم گرامی داشته شد؛ البته با تاخیری یك هفته‌ای و با حضور مسؤولان میراثی استانی و كشوری و همچنین یونسكو. حجت‌ا... ایوبی، دبیركل كمیسیون ملی یونسكو ـ ایران كه یكی از حاضران در قلعه بم بود، در سخنانی گفت: درباره خرما كه محصول راهبردی كشاورزی بم است، برنامه‌هایی برای همكاری با كشورهای دیگر درنظر گرفته شده و كمیسیون ملی یونسكو - ایران برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر بم از تمام توان استفاده می‌كند.
وی افزود: مسأله جذب بیش از پیش گردشگر با توجه به ثبت جهانی بم و چشم انداز تاریخی آن در فهرست میراث یونسكو، امری مهم است و باید از این ظرفیت استفاده كرد.
سمانه سام‌نژاد، عضو شورای اسلامی
شهر بم هم گفت: تلاش ما این است هر سال در سالگرد ثبت جهانی بم، اهمیت این شهر را یادآوری كنیم . وی با اشاره به این‌كه گذشتگان با ابتكار عمل در كویر قنات‌ها را بنا كرده و نخلستان‌هایی بزرگ در دل كویر به وجود آوردند، اظهار امیدواری كرد كه با حضور دبیركل كمیسیون ملی یونسكو ـ ایران اتفاقات جدید در این شهر رخ دهد و شاهد اتفاقات فرهنگی در عرصه ملی و جهانی باشیم./ جام‌جم